Freedomland

Handling: En blodig och chockad kvinna kommer in på akuten. Hennes bil har blivit kapad och i baksätet ligger hennes son kvar och sover. För polisen Lorenzo beskriver hon hur en svart man tvingat henne att lämna ifrån sig bilen och att det skedde i gettot där hon arbetar som lärare. Ett stort polisuppbåd spärrar av området och snart börjar upproret pyra hos invånarna som känner sig oskyldigt anklagade. Med hotande raskravaller jagar Lorenzo tillsammans med mamman efter kidnapparen för att om möjligt hitta pojken innan det är försent... Samtidigt börjar Lorenzo ana att något inte stämmer i mammans berättelse.

Regissör: Joe Roth
William Forsythe
Aunjanue Ellis
Anthony Mackie

janne lindh

Bra thriller. Samuel Jackson och Julianne Moore är på topp i sina roller. Men pratighet, typiskt amerikanskt gudssnack och dito snyftslut drar ner betyget.

Nja..Tyckte inte den var något vidare bra. Inget jag ser igen.

antoniuz

stark 2'a

den här va okej film...mycket bra spelad av moore men det kan jag inte säga om jackson..han va mest tråkigt och stel

En sådär bra film, handlingen var intressant och så men av någon anledning fångade den inte mitt intresse tillräckligt. En tvåa för räcka.

Yazz

Bättre än förväntat!
En bra skilldring av "the ghetto" och the upperclass.
Tyckte att den var spännande men lite predictble. Skådespeleriet var verkligen bra och både Jacksson och Moore levde sig in i rollerna.

En riktigt bra film med enastående prestationer av Jackson och Moore. Mer drama än thriller. Sista halvtimmen är ruskigt stark och engagerande. Bör ses!

Biopremiär: 2006-03-17