Jesus från Nazaret

3,9

Handling: Den fantastiska berättälsen om den enastående Jesus från Nazareth. Ett kraftfullt epos som skildrar det mest dramatiska livsödet i historien, från Jesus födelse genom hans liv som pilgrim och hebrägdagörare fram till korsfästelsen och återuppståndelsen.

År: 1977
Ian McShane
Tony Lo Bianco
James Farentino
Valentina Cortese

Den bästa filmen jag sett om Jesus. Seriös, trogen handlingen och väldigt fin. Det här filmen går varje jul på svensk tv. Vid juletid - håll utkik! Den går trodligen i flera avsnitt för den är sammanlagt 6 timmar. För dig som älskar att se lång intressant drama. :) Betydligt mer seriös än The Passion... (mildare och trodligen mer verklighetstrogen tortyr)

struwe

spännande och intressant film om jesus liv

Robert_Eriksson

En otroligt fascinerande och gripande film, full av starka och mäktiga scener som nästan får en att tappa andan. Mycket skickligt gjord! Underbara skådespelare! Kanske har jag aldrig sett en bättre skådespelarinsats än den som Robert Powell gör här, då han gestaltar Jesus på ett helt makalöst vis. Ett fantastiskt mästerverk!

På tok för lång! Är egentligen en intressant historia, men jag tappar intresset för filmen när den är så seg hela tiden. Bättrade dock på sig mot slutet. Vill man se en bra Jesusfilm, se "The Passion of the Christ".