Legenden om djävulshuset

Handling: År 1929 hittades 27 mördade och lemlästade kroppar i en gammal herrgård. Ägaren Emeric Belasco försvann samtidigt. Huset fick snart smeknamnet Hell House. Nu ska en grupp på fyra personer försöka ta reda på sanningen bakom herrgården. En fysiker och hans fru samt två medium, varav den ena är den enda överlevande från ett försök 20 år tidigare, ska bo där en vecka och försöka undersöka saken.

År: 1973
Gayle Hunnicutt
Roland Culver
Peter Bowles
Michael Gough

En ok liten spökfilm som oftast har bra atmosfär och stämning, men som aldrig blir direkt spännande. Karaktärerna är lite tråkiga och skådespeleriet är inget man kommer att minnas. Trots det sevärt för de som gillar genren.

Robert_Eriksson

Lite intressant och skrämmande, men långt ifrån någon höjdarfilm. Påminner ganska mycket om den jobbiga “Rose Red”, men har även lite “Exorcisten”-känsla över sig. Mitt betyg hamnar på en svag trea.

miox

den här är en av min bästa skräck film den får en stark 5 av mig

Robert_Eriksson

En tråkig film som inte var direkt skrämmande eller spännande. Påminner en del om Stephen Kings "Rose Red". Svårt att välja mellan stark tvåa eller svag trea, men måste jag välja får det bli en stark tvåa.