Sleeping Bear

1,7

Handling: Som ägare till en fotoaffär i en liten by, tycker Ted inte att han kan ta semester med sin familj. Hans son, Mike, vill att hans pappa ska vara ledig oftare. På vinden upptäcker Mike att hans pappa i sin ungdom gjorde kortfilm. Det gör Mike glad, för han gör filmer med sin vän Andy. Men killarna tycker att deras publik verkar likgiltig. Pojkarna blir ledsna och Ted känner att han inte hjälper dem. Ted ser en potential i sin son och han vill gärna stödja honom, men han har för mycket att göra på sitt jobb. Men tillsist bestämmer han sig för att ta en paus från jobbet och hjälpa pojkarna. Tillsammans gör de en film, som berättar historien om Sleeping bear. Den kritiska publiken blir förbluffade och pojkarna får sitt goda humör tillbaka.

År: 1989
Regissör: Dave Murphy Richard Brauer
Originaltitel: Sleeping Bear
Debra Rich
Mike Sullivan
Kevin Bulmann
Michael Herbert Stephens Griz

Kändes väldigt B, men va ändå en okej familje film dock ej mer än så, får en svag 2:a

Robert_Eriksson

En ganska trevlig familjefilm, men den hade kunnat varit lite bättre gjord. Skådespelet håller verkligen ingen hög klass, även om jag tycker att han som spelar pappan i familjen sköter sig bra. Mitt betyg hamnar på en stark tvåa.

En barnslig, förutsägbar och tråkig film. Var så dålig att jag höll på att somna. Dåliga skådespelarinsatser, löjlig musik och ointressant handling. Slutrepliken var skrattretande fjantig. Det enda roliga var att se björnarna och naturen, annars inget. Mitt betyg hamnar utan tvekan på en etta!