666

2,4

Handling: Kristie St Claires liv är perfekt! Hennes man är framgångsrik, de bor idylliskt och de har en underbar son, som kom till på deras bröllopsnatt. Men så börjar hon ha skrämmande drömmar om just bröllopsnatten, där hon är omgiven av spädbarnsoffrande, svartklädda, mässande människor och keltiska runstenar. När hennes omgivning sedan börjar bete sig underligt och hon av en främlig får ett urgammalt dokument som handlar om Djävulens pakt vet hon inte vad hon ska tro. Är hennes son Den Utvalde?

År: 2000
Peter Waddington
Nick Brimble
Rachel Shelley
Camilla Power

Filmen börjar helt okej men slutar som en pannkaka.Första 15-20minuterna kändes det verkligen som att den här rullen kanske ändå är något.Men tio minuter senare ser man att allt är taget.Filmen är väldigt lik "Omen".Konstigt att den inte blivit stämd.Filmen har bra effekter,foto och halv bra skådespeleri.Men handlingen är inte detsamma.Absolut inget att se.

Dan banan

The Calling är inte en kass rulle. Man har lyckats klämma in ett fåtal förnäma skådespelare och lite spänningsmoment då och då.
Filmlängden dock aningen kort, och jag bekymrar mig rastlös på hur taget konceptet faktiskt är.
Ettan känns mer än självklar.
Jag gillar inte när man seglar ut långt på djupa vatten för ta sig an en redan legendarisk konkurrent som The Omen.
The Calling kommer aldrig upp jämböridg när det gäller stämningen, och vi vet ju alla hur det tvingas gå för förlorande utamanare som satt allt på spel för att snappa åt sig tittare och glamour.

Är helt okej. Men Ett konstigt slut tycker jag. Hela filmen kändes lite konstig.

Filmen var spännande och lite nervkittlande, men alla pusselbitar föll inte på sin plats. Om man vill se en film som handlar om Djävulen rekommenderar jag istället "The Omen".

die_hard

666 säger ju en hel del om den här

Noisome

Den får en trea.. ideén var bra och skrämmande, men filmen var för osammanhängande och lämnade för mycket åt fantasin. Troligtvis är det bara regissören som förstår hur det hela egentligen hänger ihop :P