I am David

3,6

Handling: Detta är berättelsen om 12-åriga David som ensam lyckas fly från kommunisternas koncentrationsläger. Utan några andra ägodelar än en kompass, lite bröd samt ett brev han har fått i uppdrag att leverera till en adress i Köpenhamn befinner han sig för första gången i sitt liv på andra sidan av taggtrådsstängslet. Var Köpenhamn ligger vet han inte och således inte heller att han måste korsa halva Europa för att komma dit. Ensam och utblottad, utan andra kunskaper om världen än att kunna säga meningen "Jag heter David" beger han sig på en resa genom Europa.

År: 2003
Paul Feig
Adrian McCourt
Elisabetta Bartolomei

antoniuz

Helt okej, gripande berättelse. Dock lite väl "smörig" ibland. 3'a.

En intressant och lågmäld film. Kändes som de gärna hade fått bre på lite mer mot slutet, enligt mig. Absolut sevärd, särskilt för de som gillar drama. Svag fyra.

Helle85

En väldigt bra o gripande film..det rann några tårar från ögonvrårna

Riktigt bra film, hände nått hela tiden och den va gripande. Får en stark 4:a

e_mange

Bra film..tyckte pojken var riktigt bra skådespelare..fast för övrigt så minns jag inte så mycket av den var ett tag sen jag såg den..men jag minns att jag tyckte den var bra..

Aleäc

Den var gripande ochså,men jag håller med om att killen borde synas mer på afficherna.

tinytom

En gripande berättelse om en liten grabb som flyr från ett arbetsläger.Grabben spelar mycket bra.
En konstig sak bara angående marknadsföringen av denna film.Jim Caviezel och Maria Bonnevie som det skyltas mest med på omslaget och affischen är inte med mer än typ 5 minuter styck.Det hade varit bättre om det stått grabben och Joan Plowrights namn istället.