Dark Angel

3,9

Handling: Någon gång i början av 2000-talet så attackerar några rebeller USA's energiförsörgning genom att slå ut den med en elektromagnetisk puls som sätter all elektronik ur funktion. USA blir på en sekund ett U-land. Några år senare, 2019 har världen börjat återställas men har fått stora klassskilnader och hög kriminalitet med maffia och korumperad polis.

Max (Jessica Alba) är en genetiskt framodlad supersoldat. Uppfostrad på det topphemliga staliga Manticore som står under ledning av Donald Lydecker (John Savage). Hon lyckas tillsammans med hennes 12 syskon fly från basen och försvinner ut i samhället.

10 år senare är hon strax över 20 och måste försöka klara av den hårda vardagen i framtidens Seattle med Manticore hack i häl. Men snart träffar hon Logan Cale, fredsmäklare och hacker och hennes liv vänds helt upp och ner. Hon ser nu chansen att få återförenas med sina syskon hon separerats från den där natten för 10 år sedan...

Detta är pilotavsnittet av den framgångsrika tv-serien.

År: 2000
Lauren Lee Smith
Chris Lazar
Kyley Statham

ludvigssonida

serien e ett mästerverk fruktansvärt bra om man gillar såna här serier förstås..Jessica alba e en jätte bra skådespelare..

lunis

mycket bra..handlingen är suverän också skådespelarna..de har mycket inlevelse och handlingen är bra för att det är väldigt igenomtänkt och bra=)

Den här filmen är inte bra! Jag såg den efter att ha följt Dark Angel som serie ett tag, och fastän en hel del föll på plats så störde jag mig grymt mycket på hennes karaktär vilket förstörde hela filmen för mig.

r_orsen

Välgjord Sience-Fictionserie med Jessica Alba, Michael Weatherly och klassiske John Savage. Jag är mycket imponerad av serien även om vissa karaktärer ibland kan vara lite barnsligt lagda. Men konceptet är lysande och känns lite som kritik mot USA på ett härligt sätt.