Birthday Girl

Handling: En engelsk banktjänstemans liv vänds upp och ner den dag han bestämmer sig för att beställa en rysk kvinna på postorder. Hon visar sig ha många farliga sidor som blir ännu tydligare när hennes två kusiner dyker upp i den lilla idylliska engelska staden.

År: 2001
Regissör: Jez Butterworth
Originaltitel: Birthday Girl
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Nicole Kidman
Vincent Cassel
Ben Chaplin
Mathieu Kassovitz

Då Nicole Kidman är en av mina absoluta favoritskådespelare har jag kommit att förvänta mig mycket av henne. Och hon levererar även här en mycket bra rolltolkning som jag blir mycket fäst vid. Tyvärr är hon det enda som faktiskt upprätthåller mitt intresse för den här filmen. Ben Chaplin är ganska trist, och ploten verkar ofullständig - som om manuset inte är fullbordat men man spelar in filmen i alla fall. Det ger ett slarvigt och oengagerande intryck. En svag tvåa.
"You can't hurt me more than I'm hurt already."

Tja.. vet egentligen inte vad jag ska skriva. Filmen är inte dålig men jag tycker inte om den nämnvärt.

lolu

Oförutsägbar och lite udda. Ganska knasiga konversationer (för att dom inte förstår varandra). Tack vare Nicole Kidman höjs filmen en aning.

Pesole

En mycket bra film med Nicole Kidman, hon spelar riktigt bra i den här filmen.

En spännande och oförutsägbar film. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.

"You can't hurt me more than I'm hurt already."

Jag tycker att den var bra. Kände bara inte igen Nicole Kidman med än gång men den var bra filmen.

Miralex

Håller med om att Nicole Kidman är det enda som håller filmen uppe.