Flickan på bron

Handling: Den unga flickan på bron är på väg att ta livet av sig. Hoppet som ska göra slut på ett hopplöst liv avbryts av en medelålders man. Om hon nu ändå är trött på att leva - varför inte följa med honom och bli måltavla för hans knivkastande?

År: 1999
Bertie Cortez
Stéphane Metzger
Claude Aufaure

Bönan

I ett försök att hitta alternativa (europeiska) filmer i hyllan ramlade jag över denna. Har mindre att jämföra med när det gäller europeiska filmer, men tyckte att denna placerade sig närmare "Toppen!" än många andra. Minns såhär i efterskott att den var svartvit, att jag sett den medelålders mannen i en tidigare film och att den var lite svart, desperat men också på något vis lekfull och ömsint. Mänsklig med lite inströdd humor, kanske mer i bildspråket än i dialogen. (Som jag inte kan bedöma eftersom min franska inte räcker så långt) Jag skulle se den på nytt ifall jag fick tag i den.

Jag tycker att den här filmen är riktigt bra, den är i svart vitt och det ger en bra stämning i filmen, skådespelarna är bra och den är spännande från början till det förväntade slutet!

Elysium

En mycket stark trea till den här filmen. Den är väldigt speciell och vacker även om jag tyckte att den var lite långtråkig.

Mikael

En okej film, men inget speciellt. Svag 2:a.

mice_lord

En ok film, med bra skådespelare.

Filmen är svartvit