Family Guy The Movie

Handling: Family Guy, succéserien, blir en filmatisering. Handlar om den lille Stewies liv.

Regissör: Peter Shin Pete Michels
Mila Kunis
Lori Alan
Alex Borstein

Nördi

Eftersom jag tycker om family guy och sett alla avsnitten, satte jag ribban ganska högt. Kanske för högt.
Filmen är lika rolig som alltid! Denna gång med underbara Stewie i fokus. Sjukt rolig :)

Plötsligt ska tydligen alla älskade serier bli långfilmer. Family Guy, Sex and the City, The Simpsons som väl ingen har kunnat missa ... Och trots att jag inte var så förtjust i filmen om The Simpsons är den ändå helt klart bättre än det här skräpet. Filmen har ingen handling, noll sammanhållning och känns precis som ett väldigt långt tv-avsnitt. Här jongleras Stewies rädsla för vatten, hans jakt efter sin riktige pappa, Peters nya jobb, ungarnas dejt-träning och mycket annat. All humor man sticker in känns dessutom jobbigt långsökt. Samtliga kul repliker åtföljs av en återblick - Peter kommenterar i en scen att han tillbringar mycket tid med sin dotter och tar som exempel den gången de letade efter den heliga Graal. Klipp till den händelsen då Peter snabbt plockar ut en kaffekopp med namnet Jesus. Detta upprepas i filmen om och om och om igen. Själv tröttnade jag efter den första kvarten. Dessa detaljer är både ologiska och totalt malplacerade. Ful och elak film från början till slut.
"Come on, Stewie! In ... the ... pool!"
"No! No, I don't want to die! I want to live! Live!"

movie-king

haha 3 ord räcker!
JAG ÄLSKAR FAMILYGUY

Isko

"Griffin, champion of the world! ähh ähh ähh ähh ähh!" /Stewie
Hahaha, älskade den scenen. Samt dr pepper/rc cola scenen.

dålig dålig dålig och åter dålig

dem satt har satt ihop två asvnitt till en film och det e gamla avsntt..lite störande det va ingen bra film alls

Rauk_boy

Lite halvkul lite halvtråkigt. Kanske inte dem roligaste avsnitten att göra en film av. Hoppas den kommande filmen (om det blir av) är bättre. Annars så passar nog Family Guy bäst som serie.

älskar Family Guy men den här kändes mer som ett långt avsnitt. Men en 3a för att jag älskar Family Guy :D

MaliciousDelight

Jag älskar den här filmen!
Visst, den är inte perfekt, men mycket bättre än andra liknande filmer.
Skrattade nästan mig igenom hela filmen.
Stark trea!

En stabil 3 som film & i sin egen genre.

Taglines: All new, Outrageous, Uncensored! / 88 Minutes of Pee-in-Your-Pants Fun!

En rolig film en tråkig kväll för en som inte är ett redan troget fan, men säkert ännu roligare om man är bekant med karaktärerna. Riktigt kul alltför sällan, men småkul då och då. Kul med människor som säger vad vi andra tänker, men aldrig (vågar?) säger, och så är det med flera i familjen. Sånt gillar jag som är rak och genomärlig - hehe! Mycket bra!
Filmen hamnar nog till slut ej i DVD-samlingen, peppar, peppar... Skulle isf först vilja se mer av serien innan jag tar det beslutet.

Trivia: Is actually just a 3 part episode. The 3 parts to the film are known as "Stewie B. Goode"(Part 1), "Bango Was His Name Oh"(Part 2), and "Stu & Stewie's Exellent Adventure"(Part 3). / There are 46 flashbacks in the 88-minute-long movie, averaging one every 1.91 minutes.

Filmen är animerad