Red Eye

Handling: Lisa Reisnert hatar att flyga, men hennes flygrädsla har lite att göra med den mardrömsfärd som väntar henne när hon stiger ombord på nattflyget till Miami. Det hela börjar dock bra för Lisas del. Till sin förtjusning upptäcker hon nämligen att hon fått platsen bredvid Jackson Rippner, samme man som hon just småflirtat med över en drink i flygplatsens bar. Men det som först verkar som ett ödesmättat sammanträffande, visar sig snart vara noggrant planlagt. Bara minuterna efter att planet lämnat startbanan visar Jackson upp sitt rätta jag...

Regissör: Wes Craven

Laura Johnson
Brittany Oaks
Beth Toussaint

Sweet_Jenny

Mycket bra film! Spännande och underhållande. Går att se flera gånger, men inte för ofta dock. Första gången jag såg filmen var 2009 i September, så då hade jag missa en mycket bra film. Men jag fick se den i alla fall. Rekommenderar starkt.

Murphy spelar bra psykopat. Filmen kändes lite för... typsik för mig. Hade velat se något mer orginellt. Annars helt okej.

första 45 minuterna va bäst och sen vart det mediokert tråkigt nog men visst den kommer ja se fler gånger

Sweet_Jenny

En spänande Thriller som va lätt att hänga med i. Lite små seg tyckte jag att den va emellanåt, men det gjorde inte så mycket, för va spänande ändå. Får i allafall en 3:a. Värld att se

En riktigt spännande och nervkittlande thriller, som var lätt att hänga med i. Absolut värd att se åtminstone en gång. Stark trea.

lolu

Hehe. Denna film ballar ju verkligen ur.
Dessutom känns det här "min pappa blir dödad om inte jag gör som den där dumme killen säger men jag ska leka hjälte" lite använt. Allt känns verkligen typiskt och fånigt men det blir i allafall lite spännande då och då.

uncle_funk

En film som absolut vet vad det handlar om, en bra thriller för att vara från årgången den är ifrån.
Kort och gott, det kom inte särskilt många bra thrillers 2005 men Red Eye var en utmärkt Thriller med spänning.