Cat People

Handling: Irena är en ung kvinna som upptäcker kraften hos sin undertyrckta sexualitet när hon för första gången blir förälskad. Hennes passion är så kraftfull att den får tragiska följder. Den starka driften får henne att kringgå det kaos som hennes handlingar ger upphov till, däribland de extraodenära krav hennes bror ställer på henne.
Hon ger upp, oavsett hur bisarrt hennes liv tycks bli. Filmen är en upplevelse i stil där myter, erotik och skräck skapar en sällsam bild av en ung flickas första smak på kärlek, Lust, passion och blod driver henne att omvandlas till en av de mystiska Cat People.

År: 1982

Annette O'Toole
Ruby Dee
Ed Begley Jr.
Scott Paulin

En spännande film med intressant handling, men tror att den går att gör mycket bättre. Påminner om "Sömngångare", även om den är sämre. Mitt betyg hamnar på en svag trea.

Robert_Eriksson

En lite mystisk film, med stämningsfull och bra musik av David Bowie, men den kunde ha gjorts väldigt mycket bättre. Mitt betyg landar på en svag trea.

Jag tycker att filmen är bra... Skådespelarna är fantastiska. Det tycker i alla fall jag..

Xenomorph

En ganska konstig film som jag inte tyckte så bra om.

Rovdjurskvinnan (1942)