Training Day

Handling: Varje dag pågår ett krig på gatorna i storstäderna i USA - ett krig mellan boende i området, knarklangare och lagens representanter. Alonzo Harris hör till den sistnämnda kategorin. Sedan tretton år tillbaka har han jobbat som narkotikaspanare inom Los Angeles poliskår. Under sina många och långa pass har Harris sett det mesta och den optimism han en gång kände för sitt yrke har gradvis försvunnit. En dag får Harris en ny kollega, den unge Jake Hoyt. Han är exakt så som den ärrade veteranen Harris var i början av sin bana: beredd att bekämpa det onda och förändra världen till det bättre...

År: 2001
Eva Mendes
Nick Chinlund
Jaime Gomez

kalles

Spännande och lite halv-klurig med många intressanta vändningar, håller mycket högre klass än dom flesta snut-filmer, mycket tack var snyggt foto, rappa repliker och stilrik scenografi..

Denzel är som många påpekar ruskigt bra, och även om många av dom andra skådisarna är rätt så dåliga så är Denzels rollprestation värd en titt ändå..

En mycket bra film! Antoine Fuqua har lyckats hitta en väldigt bra balans mellan action och realism. Med det menar jag att huvudpersonerna känns båda väldigt mänskliga och realistiska och inte som någon Vin "xXx" Diesel som flyger med motorcykel och dödar "bad guys" till höger och vänster.

Lägg då dessutom till en underbar insats från Denzel Washington och en bra från resten av teamet, plus en väldigt bra och oförsägbar handling så väger filmen upp till en fyra.

Det är bara mindre grejer som gör att jag håller inne på en femma så detta är helt klart en sevärd film.

dentan

Filmen som gjorde att jag omvärderade Denzel Wahington som skådis. Hade tidigare tyckt att han mest var en lipande tönt men i den här rullen är han hur bra som helst. Även Ethan Hawke gör en stark och trovärdig insats som helylle gröngöling. Filmen innehåller en rad starka scener som etsar sig fast i minnet. Det enda felet med filmen är att det blir en aningens aning krystat i uppgörelsen på slutet, men jag ger helt klart en femma ändå.

movie-king

bra film!
men kändes lite för kort

Riktigt sevärd rulle med Denzel Washington i spetsen som spelar utmärkt.

mycket mycket bra trhiller har älskat den här filmen länge och det e en utmärkt gat/polis film..ethan hawke är bra och denzel måste jag inte säga nåt han e alltid duktigt..

Det här är en överraskande thriller med Ethan Hawke, men framför allt gör Denzel Washington en av sina absolut bästa roller. Hela filmen utspelar sig under en dag och det är lätt att sätta sig in i huvudkaraktärens jobbiga situation som gör sin första dag som narkotikapolis. Spännande från start till mål och det blir inte den där klyschiga "klok erfaren kontra övermodig nykomling"-utvecklingen av filmen som man befarade i början. Sticker ut och lyckas höja pulsen rejält på sina ställen. En mycket bra film.

Varken särskilt intressant eller spännande, men fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Godkänd.

Dan banan

Stämningsrik action med Ethan Hawke och Washington.
Dialogerna berömmer jag, men stundtals så känns dom så där överdrivet kryddade och klipskt framskurna. Handlingen i det stora hela håller och det finns en bra tempouppfattning bakom det här. Jag ser det som så att filmen inte är helt oförutsägnar men det behöver jag nödvändigtvis inte ta upp.
Oseriöst men uppskattat att Dre och Snoop Dogg får sina stunder också, det "smakligt".

Bland det mer uppskattade actionrullarna från mitt håll. En svag fyra. Det är något att se

Arcadia

Pinsam och usel actionfilm med dåligt manus, fåniga karaktärer och uttjatad story. Usch!