Man on the Moon

Handling: Om ståuppkomikern Andy Kaufman, som genom sin egensinniga humor influerat många av dagens komiker. Filmen följer hans privata liv och hans karriär från små klubbar upp till gäst i "Saturday night live".

År: 1999
Richard Belzer
Dr. Isadore Rosenfeld
Gerry Robert Byrne

Replica

Klockren! Hur bra som helst, sorglig och gripande med grymt bra skådespel av Jim Carrey som verkligen får en att leva sig in i rollen...slutet var lite sorgligt bara,jag vet inte vem Andy Kaufman är riktigt men jag lyckades rita upp en bild av honom tack vare Jim Carreys insats

martin88

En gripande och intressant film som är något svår att hänga med i. Jim Carrey gör den bästa rollen jag sett honom i och även övriga skådespelare är mycket bra!

slizy

Den är bra, bra skådespel från Jim Carreys sida som lyfter filmen.

Mikael

Seg film men den är rörande... Jim Carrey är grym.

En riktigt tråkig och seg film. Okej, om man vet vem Andy Kaufman är och bryr sig om hans "life story" så kan väl filmen vara intressant, men för oss andra är den otroligt seg och långtråkig.

Jim Carrey gör i alla fall en bra insats och filmen innehöll ett fåtal bättre dialoger som räddar filmen från ett underkänt.

Är inte speciellt haj på vem Andy Kaufman var eller hur sannighetstrogen filmen är, oavsett vad så har Milos Forman gjort en oerhörd bra och udda film. Man vet aldrig vart man har Kaufman riktigt och hans karaktärs svängar skiftar otroligt mycket. Det skulle kunna gå åt pipan, men tack vare Jim Carreys stiliga tolkning så löser allt sig galant och man finner empati och hat åtskiliga gånger. Hursom helst, hög klassig film som har ett underbart slut dessutom. Bättre än Formans kändaste "Gökboet". Stark fyra.

Anspråkslös

Det här är en av de roligaste filmerna som gjorts

Rune

En intressant små rolig film. Och det är kul att se Jim Carry göra en seriös roll.