Harrys döttrar

Handling: Systrarna Marie och Ninni delar lyckan av att vara gravida för första gången. Av en slump upptäcks att Ninnis barn är dött coh Marie och Eriks lycka grumlas av Ninnis djupa sorg. Hemligheter, avundsjuka och missförstånd ställer många saker på sin spets för systrarna och sätter deras relation i gungning.

Regissör: Richard Hobert
Originaltitel: Harrys döttrar
Lena Endre
Amanda Ooms
Iwar Wiklander
Jørgen Langhelle
Peter Gardiner

En djup, lite småskum film som man blev lite deppig av att se. Samtidigt så var det en tänkande film, som fick en att fundera på livet och dess mening. Svag trea.

tinytom

Oj.Så har man sett Richard Hoberts senaste film på bio och vad ska man då säga om denna film.
För det första kan jag säga att jag hade höga förväntningar då Hobert enligt mig är Sveriges genom alla tiders bästa regissör.
Och ja.Jag blev inte besviken.
Så här tagen har jag sällan blivit av en film.Detta är nämligen ett fulländat mästerverk som bara måste ses.Skådespelarna håller alla världsklass och allt är bra från manuset till musiken.
Missar du denna pärla är det bara att beklaga.

kaj08

Länge sedan jag såg en sådan pinsamt dålig film. Uselt skådespelare förutom Lena Endre som så ofta är briljant. Även Amanda Ooms gör en ok insats, men deras insatser hjälper inte upp filmen. Intrigen mellan systrarna är inte det minsta trovärdigt. Det här är svensk film när den är som absolut sämst.

Biopremiär: 2005-10-21