En geishas memoarer

3,7

Handling: Hon växte upp i en fattig fiskarfamilj. Som nioåring såldes hon av sin far till ett berömt geishahus i Kyoto. Under flera år tränades hon i musik och dans för att kunna behaga rika män. Efter Arthur Goldens hyllade roman med samma namn.

Regissör: Rob Marshall
Kenneth Tsang
Ted Levine

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Rymdis

Enmycket bra film som, även om jag tycker att den verkar romantisera en del, visar upp sorgliga livsöden i ett mycket kallt och hårt samhälle på väg mot kollaps. Ändå lyckas de flesta av filmens kvinnor hålla sig uppe på något vis, vilket är imponerande under sådana omständigheter.

En stark fyra.

Trygghanza08

Väldig djup film! Berör en på djupet. Kan bli kanske bli lite långdragen för vissa men jag älskar sådanna här filmer!

alexback

Denna film bordde alla se. Fotot är underbart och skådepelarna är utomordentlig duktiga.

Sarathelin

En fantastiskt bra film. Se den!

Boken är bättre för där händer det mer som man väntar på att få se på film men inte dyker upp. men de har fått med det viktigaste vilket är tur. Och det är därför jag ger den en femma för jag tycker det är en fantastisk historia och den är mycket bra gjord

faktiskt en riktigt bra film!Inte bara för sin handling utan för sin manus och musik och bild..

Spike

Den här filmen avverkade verkligen alla mina fördomar mot geishor. Det är en otroligt vacker miljö i filmen och storyn är mycket bra. Däremot känns filmen lite lång.

En ganska intressant film, men tycker den var för seg och luddig för att vara riktigt bra. Hade räckt om filmen var ca 1,45 lång istället. Svag trea.

Kejnoo

En mycket bra film men kanske saknar jag lite känsla fast jag tror nog det beror mer på mig som tittare än filmen. Boken är helt enkelt den bästa !

Hollow_Inside

den var sämre än ja trodde

Biopremiär: 2005-12-25