Håll Käft!

Handling: Ruby är en målmedveten, tystlåten och smart skurk. Quentin är en naiv, pratglad klantskalle som gör alla i sin omgivning galna bara genom att försöka vara trevlig. När de rymmer från fängelset och dårhuset med varsin plan går det över stock och sten. Vi bjuds på slagsmål, action och bovar i en intensiv jakt på pengar – med hela polisen i hälarna.

År: 2003
Michel Aumont
Leonor Varela
Edgar Givry

Audrey T

En av de bästa komedier jag har sett! Man skrattar hela tiden åt de två brottslingarna som är helt underbara! Detta är den första filmen där Frankrikes två storheter Jean Reno och Gerard Depardieu spelar mot varandra och de är helt perfekta i sina roller. Missa inte denna lysande komedi!

Lite enkel och mestadels meningslös underhållning för en kväll är ju aldrig fel =) Den här filmen innehåller lite av allting; spänning, kärlek, humor. action samtidigt som man får sig lite drama om vänskap. Ett klassiskt vinnande recept som man känner igen från många andra filmer och som funkar även i den här hyfsat underhållande filmen.

Såg den på franskan i 9:an, och jag måste säga att jag tyckte att den var ganska fånig. Den enda behållningen var den alltid skicklige Depardieu.

die_hard

riktigt bra rulle det här tykker jag

martin88

Väldigt rolig vissa delar och mycket bra skådespelare. Helt klart sevärd.