Student Seduction

Handling: Christine är lärare på high school. En manlig student förgriper sig på henne men när hon anmäler honom blir hon själv anklagad för sexuella trakasserier.

År: 2003
Regissör: Peter Svatek
Originaltitel: Student Seduction
Ursprungsland: Kanada, USA
Elizabeth Berkley
Corey Sevier
Rick Roberts
Karen Robinson

En bra film som tar upp ett väldigt intressant ämne. Ett minus var att det ibland kändes som man kollade på en amerikansk såpaserie. En svag fyra.

Savannah

Är intressant till en början, men efter ett tag är det precis som om pengarna och idéerna tar slut. Modigt att använda Berkley, men var det så smart? Hon låter ju precis som om hon läser replikerna innantill. Av filmen har man iallafall fått lära sig att om man är lärare i USA får man inte klappa en elev på axeln, och eleven får i sin tur inte tilltala läraren på annat sätt än med efternamn. Ordinär.

Robert_Eriksson

Väldigt bra och intressant story, men jag tycker att det är lite dålig amerikansk TV-seriekänsla över det hela. Slutet känns ganska löjligt och förutsägbart, dessutom väldigt dålig musik under hela filmen. Helt klart sevärd, fast den skulle kunna gå att göra mycket bättre.

Sweet_Jenny

Kunde inte bestämma mig om jag skulle ta 3 eller 4 i betyg men iaf den var bra, lite anorlunda..det brukar ju handla om en man eller en kvinna som ger sig på ett barn/ungdom vanligtvis, men nu var det tvärtom. Manuset var jätte bra och detsamma med skådespelet, det var super! Kan ses många gånger men inte för ofta. Det var inte så mycket våld i filmen, bara i början & i mitten av filmen, det ger minus...