Buss till Italien

2,5

Handling: En berättelse om vår eviga längtan efter kärlek och hur mötet med två unga killar under en tio dagars bussresa genom Europa förvandlar en handfull medelålders kvinnor till livshungriga tonåringar.

Regissör: Daniel Lind Lagerlöf
Originaltitel: Buss till Italien
Ingår i tema: Bilar

Livia Millhagen
Karl Linnertorp
Adam Pålsson

Riktigt bra film. Lite rolig emellanåt också. Får en 4:a

chokladberoende87

En helt okej film! Lite rolig på sina ställen :)

Robert_Eriksson

En riktigt värdelös skitfilm av den annars duktige regissören Daniel Lind Lagerlöf. Alla karaktärer i den är så otroligt löjliga, avskyvärda och ointressanta att jag faktiskt blev lite illamående av dem. Usch!

Muzzic-Maria

Tyvärr.. den enda Lind Lagerlöf-film jag har rankat så här lågt.. Men missarna var för stora tycker jag..
Miss 1. Voiceovern - Tröttsam, intetsägande, jobbig & enerverande.
Miss 2. - Datelines.. Det kändes överflödigt och inte riktigt passande..
Miss 3. En del repliker som sagt kändes väldigt "instoppade" bara för att alla skulle få säga nåt.. En del av dessa (läs: många) var både konstiga, onödiga och helt fel.

Men.. Karl Linnertorp & Adam Pålssons fina spel och samspel med övriga i gänget väger upp den där 1:an till en stark tvåa.

Helle85

Enda som va bra med filmen var att han(en utav dom där unga killarna) var snygg

mkay marre

Efter några av Daniels tidigare underbara filmer hoppades jag på att även denna skulle bli en sådan.Men även fast det är bra skådespelarinsatser av de flesta och med en historia och karaktärer som jag tycker är eller åtminstånde kan bli intressant blir det bara halvdant av de mesta.Filmen hinner dra förbi och ta slut innan man riktig fått nån känsla för den.

Den duktige regissören Daniel Lind Lagerlöf har lyckats igen, trots att jag inte hade så höga förväntningar på den här filmen. Den är tänkvärd och även väldigt rolig emellanåt! Vacker natur! Livia Millhagen är riktigt duktig! Föll dock lite på slutet.