Om Sara

Handling: Om Saras är en film om längtan, kärlek, karriär, styrka och vänskap. Sara är runt 20 år när vi lär känna henne. Vi följer henne under 10 år, fulla av allt som livet ger till den som söker. Hon vill ha ett jobb med goda karriärsutsikter, en bra man att bilda familj med, och allt annat som livet ska föra med sig. Det fattas inte män i Saras liv, inte heller vilja eller längtan. Men att få allt hon önskar visar sig vara mer komplicerat än hon trott.

Regissör: Othman Karim
Originaltitel: Om Sara
Linda Zilliacus
Alexander Skarsgård
Hugo Emeretsson
Alexander Karim

En gripande film som jag gillade mycket. Men gillade ej Sara emmelanåt, då hon va rätt osympatisk... Men annars va filmen väldigt bra och får en svag 4:a

Den va helt okej. Man känner sån sympati med huvudrollen. plus att min far har hjälpt till att bygga kontoret som är med i filmen ;)

Robert_Eriksson

En riktigt värdelös film, där man får följa en fruktansvärt störd, egoistisk och vidrig kvinna vid namn Sara mellan det att hon är 20 och 30 år gammal. Trots att hon är så avskyvärd verkar det som att Othman Karim, som både skrivit manus och regisserat skiten, vill att tittarna ska känna sympati för henne, vilket jag tycker är helt sjukt om någon människa kan göra. Usch!

tennisemme

Håller med det som en tidigare skrivit, att Sara känns lite väl känslokall i filmen. Filmen är bra, men griper inte tag i mig så det blir en svag trea.

Wookad

En väldigt bra film som antagligen berör många, men inte mig. Karim gör en strålande debut, likaså Skarsgård och Zilliacus. Stark trea!

Saybia

Helt okej svensk film med ett extra plus för Alexander Skarsgård ;)

Helle85

Tyckte inte om den filmen