Urban Legends - Bloody Mary

2,1

Handling: Tre skoltjejer uttalar en besvärjelse som släpper lös en illvillig ande. Samma kväll blir de bortförda av några ur skolans idrottsgäng. De lyckas ta sig hem. Snart råkar deras plågoandar ut för dödsfall.

Regissör: Mary Lambert
Cameron Jones
Matt Mascaro
Lisa K. Lambert

amanda7

rätt löjlig film, och ärligt talat dödscenerna var ju rent sagt skrattretande. påminde om final destination, fast mycket mycket löjligare. filmen verkade rätt lovande i början men sen så spårade den ur rejält. speciellt i slutet. en del rätt råa scener, till exempel den med spindlarna (även om den var grymt orealistisk, speciellt själva spindlarna)...men tyvärr, filmen är väldigt dålig. en etta får den.

die_hard

helt okej och bra film

Horror Forever

Ärligt talat, det är f*n skitsvårt att säga vad man tycker om den här filmen! Ena stunden är specialeffekterna ganska bra... och andra stunden är dem helt värdelösa! Jag menar om jag ska ta ett exempel, så syns det ju riktigt rejält att spindlarna i filmen är fejkade... Och sista scenen ska vi ju inte ens prata om (jag satt säkert och skrattade i en halvtimme efter att ha sett den)!
Men skådespeleriinsatserna och handlingen är det ju egentligen inte något fel på… Det är bara det att filmen inte riktigt håller ut i mängden på grund av de (ibland) kassa effekterna som i alla fall inte skrämmer mig!

Den får en 2: a i betyg!

Helt okej ilm men ingen favorit..

heroin

Lagom läskig film med bra handling, halvdana effekter och typiskt high school-känsla.
Den duger om du vill roas för nån timme, men det är ingen skräckfilm man minns direkt.

amanda7

Horror Forever

Den får en 2: a i betyg!

die_hard

helt okej och bra film

Mördande legender (1998)
Mördande legender 2 (2000)