Cupdrömmen

Handling: Fotboll är inte en fråga om liv eller död. Det är mycket viktigare än så... Gordon McLeod är en luttrad fotbollstränare för den skotska division 2-klubben Kilnockie FC – ett lag som inte nått en enda framgång under sin 100-åriga historia. Men drömmen finns där, både hos honom, spelarna och stadens invånare. Drömmen om att nå ända fram till den skotska cupfinalen och där ställas mot Glasgow Rangers, vars tränare är McLeods ärkerival sedan 20 år tillbaka. Hoppet tänds när klubbens amerikanska ägare lyckas värva Jackie McQuillan, tidigare hyllad skyttekung i Celtic. McQuillan har visserligen sina bästa dagar bakom sig, men för lilla Kilnockie är det en sensationell värvning. Och nu börjar de på allvar hoppas och tro på den framgång de så länge törstat efter...

År: 2000
Brian Cox
Kirsty Mitchell
Cole Hauser

stankovic

Är man fotbollsälskare så gillar man denna film annars kan det bli svårt att fästas vid den.

känns ganska lam, men har sina stunder. inget speciellt, men med en massa fotboll.

Robert_Eriksson

En intressant, spännande och ganska gripande film, även om en del småsaker kunde ha gjorts bättre. Tycker man om fotboll bör man absolut se den! Mitt betyg hamnar på en svag fyra.

alexback

En av de bästa fotbollsfilmerna!!
Jag älskar den för sin värme och roliga sätt att berätta om fotbollen.
Jag e inget stort fotbolls fan, men den är Superbra=)