Runaway Bride

Handling: Runaway Bride bygger på historien om Maggie Carpenter (Julia Roberts) och Ike Graham (Richard Gere). Maggie är en ung kvinna som är järnhandlare i den trygga småstaden Hale i Maryland och för att försöka skapa någon som helst spänning i livet har hon valt att rymma från sina tre tidigare bröllop i sista sekund. I väntan på ett fjärde försök får den frånskilde journalisten Ike Graham (Richard Gere) nys om historien då han sitter framför en öl på stampuben i New York för att stilla sin skrivkramp. Maggie blir självklart varken glad eller samarbetsvillig av att en girig journalist från storstaden kommer till Hale för att skriva om hennes bravader. Detta innebär dock inget problem för den insmickrande och gråhårige Ike som vet hur man ska bli omtyckt i det lilla samhället. Genom att bland annat småflirta med kvinnan bakom konditoridisken och bli accepterad av grabbarna i basebollgänget luskar han reda på mer information om Maggie.

År: 1999
Jane Morris
Lisa Roberts
Kathleen Marshall
Jean Schertler

en riktigt dålig och pinsam film, det går ju bara på redan använda spår. inget nytt och inget speciellt.

Gere och Roberts igen efter Pretty Woman. Svårt att bräcka den men filmen funkar. En sevärd bagatell!

mysig film en typiskt feelgood film även om den inte har 5 stjärnig handling

majzzan

Tjej film behöver man säga mer så romatisk å ett lyckligt slut kan man önska mer :)

JoyRide

Jag tycker den här filmen är en riktigt bra film, älskar skådespelarna spec Julia och Richard. En hemskt mysig film med en rolig berättelse. Den får faktiskt full pott av mej ! !3

tinytom

En mycket rolig komedi med suveränt skådespeleri av alla skådisarna.Det roligaste jag sett på mycket länge i komediväg.Full pott.

crack_of_dawn

Underhållning för de som inte orkar sätta sig in i en svår intrig.

Den har dessutom det klassiska skådespelar"paret" Julia Roberts och Richard Gere i huvudrollerna.

=Mysig film som tål att ses om på hemmakvällarna.

Hörde att den hätr skulle va bättre än Pretty women...men det va den absolut INTE, den va inte ens i närheten ju. Får en stark 2:a