Inspector Gadget

2,1

Handling: Den naive säkerhetsvakten John Brown drömmer om att bli världens bästa cyberpolis. När han i ett slagsmål blir skadad slår hans drömmar in. Vetenskapskvinnan Brenda Bradford förvandlar John till en robotpolis med många talanger. Han nästlar sig in i staden Riverton Citys under värld och blir tvungen att samla alla sina krafter för att både rädda sitt eget rykte och hela världen genom att besegra skurken Claw.

År: 1999
Mr. T
Richard Kiel
Richard Lee-Sung

movie-king

det här var en av mina favoritfimer förr.
se den om du har fantasi!

helt okej film..vart lite besviken för jag gillade serien som barn

En rolig film som passa barnfamiljen perfekt att se. Mycket häftig film

Nja, vad ska man säga, va väll hyfsad men för barnslig för min smak. Får en 2:a då jag ändå tycker den va godkänd

Hook

Äckligt dåligt...
inte ens i närheten av orginal serien.
Töntigt och för löjligad för både skådespelare såsom Gadgetfans.

Nja sådär den är liksom inge bra...

En 2 + som film & i sin egen genre.

Taglines: The ultimate crime fighting machine. / Go Go This July / This summer, Inspector Gadget gets his head togther. / Think Gadget / The Greatest Hero Ever Assembled / Go Go Gadget!

Nja, en film som typ bara passar yngre tonåringar. Dock pluset får den för de häftiga specialeffekterna som faktiskt även för vuxna är rätt kul att se på.

Trivia: Even though there were more than 60 gizmos and gadgets grafted to John Brown's body and appeared, the Inspector Gadget in the cartoon series said to have an estimate of 14,000 gadgets. / The movie had more than 150,000 Skittles (käglor) spilled in the Gadgetmobile after he crashed on Scolex's limo.

Inspector Gadget 2 (2003)