Min vänstra fot

Biografi:

Biografi:
3,8

Handling: Handlar om en pojke som föds med en CP-skada. Trots sitt handikapp och med mycket uppmuntran blir han en av Irlands mest framstående konstnärer.

Baseras på en sann historia.

År: 1989
Fiona Shaw
Brenda Fricker
Ray McAnally
Ruth McCabe

Hade höga förväntningar på den här filmen, men de infriades inte alls. Tyckte denna film varken var särskilt intressant eller gripande. Mest seg och övertydlig på ett sätt, då det verkligen kändes som man såg just en film när man tittade på den. Trots att detta är en verklighetbaserad historia så känns den alltså inte verklighetstrogen. Ingen film jag kommer se igen.

Robert_Eriksson

En intressant, gripande, tragisk, fin och bra film, trots att den är lite övertydligt berättad och på sina ställen inte känns helt verklighetstrogen. Jag tror att det är nästan omöjligt för en människa att inte känna väldigt starkt för karaktären Christy Brown, som skickligt gestaltas av Daniel Day-Lewis. Mamman i familjen är också en figur som jag tycker om, en mycket godhjärtad kvinna med otroligt många barn. Värd en svag fyra.

Mattias15

Fantastiska rollprestationer och en en upplyftande historia gör detta till en mycket bra film. Massvis av minnesvärda scener och citat av Daniel Day Lewis som är underbara. Karaktären Christy är verkligen En orginell person med ett stort humör, och detta gestaltar Daniel day Lewis som han aldrig vart någon annan människa. Slutet känns dock lite hastigt, men en fyra har den.