DOA: Dead or Alive

2,0

Handling: DEAD OR ALIVE är baserad på det framgångsrika videospelet med samma namn och utspelar sig på en ö där några av världens bästa ”fighters” har samlats för att utkämpa en turnering. Väl på plats upptäcker de att den ansvarige för tävlingen har som mål att klona dem för att skapa en elitstyrka.

Regissör: Corey Yuen

Robin Shou
Chad McCord
Kevin Nash
Silvio Simac

I stort sett fick jag vad jag förväntade mig. Det var bara en sak som jag inte var beredd på, och det var att den faktiskt var riktigt bra. Aoki, Valance och framförallt helt gudomliga Jaime Pressly är utmärkta i de lättklädda rollerna. Det är lättsamt, roligt och välgjort på ett totalt okomplicerat sätt. För Presslys skull får den en solklar trea i betyg.

Min ytterst partiska gissning är att Corey Yuen gjorde den här filmen för att blidka bråkiga feminister. Då jag är en av dem måste jag hävda att detta inte håller måttet. Som tjej stör jag mig något fruktansvärt på det faktum att tjejernas motståndare framställs som mjäkiga småpojkar. Varför görs detta - för att riktiga kvinnor inte kan besegra värdiga motståndare? För att konceptet kvinnliga hjältar är så skrattretande att man måste förlöjliga dem för att undvika att filmen blir tramsig? Tja, tramsigt blir det i alla fall - det kan inte humorn undvika. Obefintlig story och dåligt skådespel. I längden blir de långa fighterna fruktansvärt tråkiga, och under större delen av filmen suckar jag bara. Varför ska det vara så svårt att göra en film där tjejerna kickar ass med riktiga slagskämpar i stället för dessa leksakssoldater? Jag är irriterad och förolämpad.
"No, Dad, she's just another fighter. We're just sleeping together."
"Yeah, I can see that."
"No, no, I mean ... We're not sleeping together, we're just sleeping."

ronnbackmeister

Inget nytt.
fightingscenerna är det ända i filmen som når godkänd och vissa ljudeffekter när de fightade var helt okey men annars så är det sämst. Storyn gillar jag inte, även fast jag vet att det är ett spel:P
riktigt fula dataanimeringar och sämst skådespeleri.
plastkaka!!
USCH!!

kan inte fatta att den här filmen har fått 1.79 i medel betyg..den e ju bätttre än uwe bolles filmer men har samma betyg typ jaja till filmen..den e okej.fightingsscenerna e gryma som fan men manuset ska man inte titta på..
en stabil trea

En bra action slö kollar film. Den va ungefär dom jag hadde tänkt mig, väldigt överdriven och så precis som ett TV-spel, men den är ju byggd på det också. Får en stark 3:a

bombababylon

Baserat på spelet så är det faktiskt bra gjort

Rolle

Filmen är så dålig att den blir rolig och för att uppskatta den så måste man se den vid rätt tillfälle, hjärnan måste vara avslagen.
Det är allt annat än en seriös film och att bedöma den som det idiotförklarar dig bara.

Filmen i sig har riktigt justa fightingscener och foto är näst intill felfritt, musiken slår på rätt ställe och skådespelarna gör sitt bästa utav sitt dåliga manus som baseras på ett ännu sämre dataspel.

Jag gör min bedömning efter det att jag sett filmen med avslagen hjärna och ger den en stark trea, den är inte dålig om man ser den på rätt sätt men den är inte bäst heller.

miox

dead or alive sög men snygga brudar

Jag märker att många ger den här filmen en 1a. Det kan jag förstå. Den var ganska dåligt. Men jag har betygsatt så många filmer och vet vad en 1a innebär. Det här är ingen 1a. Den hade schyst soundtrack, snygga fighter, vackert foto och en hel del roliga scener mycket tack vare Jaime Pressly så jag kan inte ge den här filmen en 1a om jag ska vara seriös. Jag kunde ju se den här filmen och så. Det här är en typisk 2a. Devon Aoki är vacker som alltid och hon passar som huvudrollen.

Det jag däremot störde mig på var att den absolut största fightern av dom alla. Robin Shou från Mortal Kombat - endast hade en svag biroll i den här filmen som Piratledaren som försöker kapa Tinas båt. Det märks knappt att det är Robin Shou heller för han har skägg och ser så tillgjord ut. Men att plasera den största av dom alla i hela filmen i en sån liten roll är ju rent sjukt! Hade han spela Hayabusa så hade ni fan fått sett på kampfilm!! Det kan jag lova!! Kommer aldrig förstå hur producenten tänkte här...

Robin Shou - Hollywoods största fighter - Men han används inte i filmer. Det finns tragiska fall i Hollywood. Robin Shou är ett av dom. Precis som att Weird Al Yankovic endast gjorde UHF. Inget mer. Det är förjvligt.