Edtv

Handling: Ed Pekurny är en helt vanlig kille, som inte känner att han har något att förlora när han säger ja till att vara den nya stjärnan i en ny dokusåpa, där han är i bild dygnet runt! Det utvecklar sig till en en jättesuccé och plötsligt har den f.d. videobutiksassistenten blivit en folkhjälte. Allting är fantastiskt tills Ed blir förälskad i Shari, som är hans bror Rays flickvän. Plötsligt är deras mest intima stunder underhållning till kvällskaffet, och tittarsiffrorna toppar när miljontals fans knäpper på sitt favoritprogram på TV.

År: 1999

Clint Howard
Geoffrey Blake
Gail Boggs

Copyright Universal Pictures

Har svårt att förstå hur en så renommerad regissör som Ron Howard kunde ta på sig det här projektet. Det här är en löjlig komedi med en tråkig huvudkaraktär och en överspelande Woody Harrelson i birollen. Sally Kirklands insats är även den löjeväckande. Filmen är lika intetsägande som dokusåporna den parodierar på. Se ”The Truman Show” istället.

En komisk, tänkvärd och underhållande film! Sevärd, dock inget jag ser igen. Bra skådespelarinsatser.

rednaxela

misslyckad film som inte bjuder på något bra jag ger den en solklar etta en film om en dokusåpa gjorde mig trött så jag somnade.

Ljud 1.
Manus 1.
Skådespelare 1.
Effekter 1.
Filmlängd 1.

Tråkig film sammanfattar jag den med se den ej.

den börjar riktigt uselt och är det en större del av filmen men i slutet lyfter den sig så att man får sig ett par skratt. det blir därför en svag tvåa.

die_hard

rolig tv film det här

Cruel_Intentions

Skit rolig och bra film.. lite larvigt amerikansk men sånt får man ta.

Gojjo

Den är väldigt realistisk numera med tanke på alla dessa realityshows. Gillar deGeneres producent-typ och publikens åsikter som i the Truman show. Rätt förutsägbart men ändå.