Cracking the Da Vinci Code

Dokumentär :

Dokumentär :
2,2

Handling: Nu avslöjas för första gången sanningen bakom mysterierna i Dan Browns bästsäljande roman Da Vinci-koden. Simon Cox, författare till den internationella bästsäljaren Knäck Da Vinci-koden, leder denna ingående och fascinerande dokumentär som avslöjar alla mysterier kring koden. Vi tas med till alla de historiska platserna för att med egna ögon kunna bevittna svaren på gåtorna. Dessutom får vi ta dela av ett flertal exklusiva intervjuer, med bland andra Dan Brown själv, i jakten på sanningen kring den heliga Graal.

Regissör: Simon Cox
Originaltitel: Cracking the Da Vinci Code
Susan Davies
Mark Oxbrow
Lynn Picknett
Clive Prince
Stephen A. Hoeller

stankovic

Bra dokumentärfilm som kollar upp Da Vinci koden lite närmare.Är allt ett påhitt eller inte?

Jag har sett många historiska dokumentärer och älskar dokumentärer väldigt mycket, men den här dokumentären var inte så jättefängslande. Man fick veta en del intressanta saker, men jag har sett en bättre dokumentär om sanningen bakom Da Vinci Koden. Tror jag såg den på Discovery Civilization.

Robert_Eriksson - Hela Da Vinci Koden bygger på gåtan om det är påhitt eller inte.

Robert_Eriksson

Jag blev inte så värst imponerad av den här dokumentären. Den handlar om oerhört intressanta saker, men alltför mycket som sägs i den känns som påhitt och struntprat. Sedan tror jag att det är en ganska stor fördel om man läst boken innan man ser den, vilket jag inte gjort. Mitt betyg blir ändå en trea, även om det är en väldigt svag sådan.