Fun with Dick and Jane

Handling: Dick och Jane lever ett bekvämt och tryggt liv med god ekonomi i en amerikansk överklassförort. Helt oväntat får Dick sparken och plötsligt är dem utan inkomst och med en skuld på 70 000 dollar på huset. Så gott de kan försöker de att gömma detta inför sina rika grannar och vänner. Efter ett försök att skära ner på utgifterna står det klart: att leva på socialbidrag är inget som passar dem. Dem börjar råna små affärer och butiker och inser att det bara ger småpengar och istället börjar de planera kupper mot sina rika vänners bankkonton.

Regissör: Dean Parisot
Irene White
Tyson Weihe
Stacey Travis

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Halvrolig, ljummen film med en fantastisk Jim Carrey som verkligen ger allt i den här filmen, och det märker man tydligt, för nu får han verkligen släppa ut all den där humorn han har i sig, Tea Leoni funkar skitbra med Carrey och de blir ett bra par i den här filmen. Filmen som för övrigt är riktigt tunn, det är ooriginellt och förutsägbart, dessutom ganska överdriven orealistisk, jag menar att allt som händer i filmen ska fungera, nej det tycker jag inte. Men underhålld blev jag, det blir en solid trea.

Inte en av Jim Carreys starkaste insatser. Man förväntar sig lite mer av en såpass bra skådis. Filmen innehåller en del roliga moment, men överlag är den inte mer än godkänd.

C12

Förfärlig film, en mardröm för de flesta i dag, att bli friställd utan chans att hitta något nytt jobb.
Och detta försöker man göra kul.

Det här är otroligt underhållande. Jim Carrey gör en underbar rolltolkning och jag skrattade konstant.

Hyfsad film som ger några skratt. Förväntade mig dock mer när Carrey är med.

Sandraaa

Jag trodde filmen skulle vara bättre eftersom jim carrey är med men, nej jag tyckte inte den var så bra.

majzzan

Har sina roliga stäällen men annars mest jobbig tycker jag

tårtsmula

var helt stel av skräck efteråt, riktigt läskig film som får dej till att va nojjig på speglar lääänge

crack_of_dawn

Halvrolig film helt enkelt. Både roliga och...hm...mindre roliga delar inbakade i manus och film

Biopremiär: 2006-01-27

Vad sägs om ett litet rån? (1977)