Lilla Jönssonligan och stjärnkuppen

2,0

Handling: Sommarlovet är i full gång. Sickan, Vanheden och Harry är målmedvetna och självsäkra över att få tag på autografen från sommarens mest eftertraktade artist, Dani D. En unik autograf eftersom hon inte skriver några. Trots Sickans geniala plan visar det sig att det inte är så lätt som Jönssonligan trodde.

Regissör: David Berron
Loa Falkman
Pia Johansson
Claes Ljungmark

Cammie

Bedrövligt dålig barnfilm. Jag tycker om de två första Lilla Jönssonligan-filmerna, de är småskoj, men nu har konceptet spårat ur totalt. Jag vill inte se fler hembyggda bilar som åker genom larmsystemen och Loa Falkman är värd bättre filmer.
Pensionera alla Jönssonligor nu och för evigt! Låt oss istället få njuta av de äldsta och bästa filmerna!

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Utspelar sig i modern tid till skillnad från de andra tre filmerna. Kanske inte det bästa valet.
Handlingen är ganska trist och allt känns lite likt "Lilla Jönssonligan på styva linan" fast mycket sämre. Precis som den förra lyfter Loa Falkman den här filmen också.

Otroligt löjlig film. Dåligt manus samt otroligt dåligt skådespel. Hatar när man byter ut skådespelare.

godkänt får den, men ej mer än så...en 2:a

IWantItThatWay

Nä, den här filmen är ingenting mot STORA jönsonligan! Skådisarna har inte samma charm som de hade i Lilla Jönsonligan på kollo. Det låter så fejkat när han som spelar Sickan ska prata som Sickan, Harry är inte tillräckligt rolig(men en ganska duktig skådis) och Vanheden... ja, han är väl helt okej men det är nåt som är fel. Handlingen var ganska meningslös också. Förlåt att jag är så negativ men den här får bara 1 i betyg.

Wowzingen

En till?! Funkar det?

Den här filmen är ingen höjdare. Den är ett lamt försök att likna det första filmerna. Skådespelarna var inte nån värst bra och den var inte lika bra (genomtänkt,häftig) som de andra,gamla.
Dock är musiken ett litet plus.

Filmen får en 2.

Tilägg:Den är syntolkad.

Cammie

Biopremiär: 2006-01-27

Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (1996)
Lilla Jönssonligan på styva linan (1997)
Lilla Jönssonligan på kollo (2004)