It Runs in the Family

2,3

Handling: Vi får följa tre generationer i en splittrad New York-dynasti, släkten Grobart. Familjens överhuvud, Mitchell som överlevt en hjärnblödning, försöker acceptera hur hans nya liv ter sig. Mitchells son Alex måste reda ut den affär han har bakom sin frus rygg. Alex' son Asher försöker hitta sig själv. Ingen kunde någonsin föreställa sig att en oväntad död skulle ena familjen och läka några av deras öppna sår.

År: 2003
Cameron Douglas
Sarita Choudhury
Rory Culkin

AntonT

För det första vad gäller beskrivningen av filmen så heter familjen Gromberg. Med det sagt så kan jag säga att detta är en välspelad film bestående av genomgående bra skådespelare med fader och son Douglas i spetsen. Storyn är tyvärr inte särskilt spännande eller intressant och problemen som familjen dras med fångade inte mig nämnvärt. En stabil tvåa får denna film av mig då skådespelarprestationerna höjer den ett snäpp. Men överlag en relativt tråkig film.

Timoti

En helt okej film om ni frågar mig. Denvar lite sorlig också. Jag tyckte synd om Kirk när hans fru dog.

Robert_Eriksson

En helt okej film, men den bjuder inte på något extra. Värd en normal trea.

En ganska tråkig och inte speciellt rolig film. Påminner om "The royal Tenenbaums".