Teacherstud:s sida

Skicka ett privat meddelande (PM)
Min bevakningslista
Presentation:

Cineast eller filmnörd, ja det är frågan. Saken är den att jag älskar film. ibland för dess historia, ibland för dess uppbyggnad, ibland för dess grundtanke. Däremot avskyr jag att gradera dem, jag vet inte varför, men det är något som kommit med åldern.

Så vad gör jag då här? Jo, förhoppningsvis finner ni mig i forumen, med glada tillrop och intressanta inlägg.

Vem är jag då? I mig finner ni en stilfull gentleman. En estet uti fingerspetsarna, men likväl pedagog och median. Jag brukar säga att dessa tre inriktningar (estetiska, mediala och pedagogiska) också är tre vägar i mitt liv. Vägar som löper parallellt med varandra och som till ifrån löper i samma fåra. Jag är alltså en man med många strängar på min lyra och yrkesroller såsom skådespelare, lärare och journalist.

Numera är jag bosatt i de centralare delarna av Sverige, i närheten av hufvudstaden (Bromma för att vara exakt). Trivs bra här, men skulle inte klaga på att få lite fler filmintresserade vänner att dela filmkvällar och goda middagar med.

Vad mer kan sägas? Kanske att jag är en pålitlig vän att luta sig emot när det blåser och värd att lära känna.

Med vänliga hälsningar/Daniel
Presentation:

Med vänliga hälsningar/Daniel
Namn: Daniel Ahlm
Ålder: 44
Ort: Bromma
Hemsida: http://
Favoritfilm: Har inte gjort den än ;-)
Min biodagbok
Statistik:
Antal aktiva dagar: 7 ( i år)
Antal betygsatta filmer:
Medlem sedan: 2007-05-09 13:26:40