Superman Returns

Superman Returns Köp filmen på CDON

Handling: Supermans gamla ärkefiende Lex Luthor planerar att oskadliggöra Supermans krafter en gång för alla. Samtidigt får han bittert erfara att kvinnan han älskar, Lois Lane, har gått vidare med sitt liv. Medan han försöker vinna tillbaka henne försöker han finna sig själv tillrätta i samhället som har lärt sig att leva utan honom. I ett försök att försvara världen han älskar från katastrofal förstörelse, inleder Superman ett räddningsuppdrag som tar honom från havets djup till yttre rymden.

Regissör: Bryan Singer
Kal Penn
Stephan Bender
Marlon Brando

Copyright Sandrew Metronome

Den här filmen är alldeles för feministisk för att vara en superhjälte-film! Filmen kretsar i stort sett kring Lois Lane och inte kring Superman. Lois Lane är en stark, självständig kvinna som visar minimalt intresse i Superman, käftar emot Lex Luthor och räddar Superman ur knipa. Filmen borde ju heta Lois Lane och inte Superman. Filmen är helt gjord till tjejer. In i minsta detalj. Hon kunde inte en säga orden "I love you" till Superman. För hon får ju inte ge sig till en man bara sådär? Nejnej! Han ska vara en stark självständig kvinna! Nej.. Det här är inte alls den Superman-anda man känner igen. Christopher Reeve är den enda Superman! Och hur allting slutade tycker jag var väldigt respektlöst mot Christopher Reeve med tanke på hans olycka. Lois Lane i den här filmen var ungefär lika attraktiv som en sur apelsin. Trotts allt blir den godkänd. Inget mer. Under hela filmen satt jag bara och saknade Christopher Reeve.

Timoti

Filmen är bra! Det är konstigt att de flesta tycker att filmen är skit. Filmen hade humor också, det är bra tycker jag. Det finns två scener jag gillar i filmen flygplans scenen skit bra gjort, och så har vi den andra scenen när Lex och hans kollegor kommer hem efter en lång "semester" och så säger bruden var det inte två hundar innan vi åkte och så ligger det päls av den andra hunde, och på den scenen gjorde jag mitt "elaka skratt"!
Något som jag störde mig på var flygplansscenen där Louis Lane flög från den en sidan till den andra utan att blie medvetslös. Medans en annan person får en väska på huvudet blir medvetslös.
Det blir en stark trea till Superman Returns.

Vang

Jag var väldigt skeptisk när jag hörde att en ny Superman film skulle komma. Men när jag såg "Superman Returns" blev jag glatt överraskad! Det känns verkligen som att Superman har varit borta ett tag och plötsligt kommer tillbaka från sin hemvärld. Skådespeleriet är godkänt, (Kevin Spacey är skitrolig med sin rollprestation). Ganska skönt att ordet "kryptonit" har kommit tillbaka i sin vokabulär =P

Den har sina brister och den är allt för lång men klart bästa Stålmannen tolkningen som gjorts.

Tja, inte är jag imponerad i alla fall. En bombastiskt och oengagerande Hollywood-rulle som är på tok för lång.

lindajjj

En stark trea. Har ju sett tre superhjältefilmer de senaste veckorna (Iron Man, Hulken och den här) och den här är nog den bästa, mest välgjord. Underhållande och bra effekter (och inte effekter för effekternas skull), och kul att Kevin Spacey var med. Jag tyckte att han som spelade Superman var bra - såg bra ut och var lite goofy.

Maria007

Den är helt ok. Skulle tänka mig se den igen om något år!

jag_mandis

jag drömmde mardrömm om den XD

Frida_OSX

Mycket bra film faktikst. gav den en 3:a förra gången, men blir ett snäpp högre ikv.
filmen har bra tempo, den flyter smidigt, håller sig te den förutfattade storyn som jag har om superman, bra skådespel, bra effekter, superbt ljud.
Även Brandon Rouths likhet med Marlon Brando gör filmen väldigt verklig. Routh gör en bra roll, så även Spacey.
Komiken i filmen ger en bra brytning. finns dock några alltför snäva klippningar som gör det lite ryckigt. tycker faktiskt även att filmen går ner sig lite mot slutet.
dock värd en 4:a

Zirgo

Låt mig göra det klart. Jag är inte den största Stålmannen fantasten. Även om dom gamla filmerna ändå har en viss charm, så är dom enligt min mening inte speciellt bra, och rättså tråkiga. Det är också en av anledningen till varför jag väntat med att se denna filmen ända tills nu. Jag kände helt enkelt inte mycket för det från starten.
Stålmannen då, anno 2006, är en effekt späckad film som försöker att gå mer i djupet på Stålmannens och Louise Lanes relation, både den som dom hade förr, och den som dom ska bygga upp på nytt efter att Stålmannen kommer tillbaka till Jorden. Och det känns egentligen inte som att filmen försöker vinkla filmen på något annat håll än just detta. Därför blir filmen, som jag hade hoppats på skulle vara action orienterad, mer än romans saga pånyttfödd. Lex Luthor är naturligtvis med för att försöka att skapa den där katastrofala känslan, men jag känner inte för ett ända ögonblick att nu så är världen på väg att gå under. Så filmen bottnar bara ut i ren löjlighet, och en romans historia för att kanske lyckas hålla några folk kvar i biografen till eftertexterna. En mycket svag tvåa för effekterna.

Biopremiär: 2006-07-28

Stålmannen (1978)
Superman II - Äventyret fortsätter (1980)
Stålmannen går på en krypto-nit (1983)
Stålmannen i kamp för freden (1987)