En familj som andra

En familj som andra Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Denna film är en klassisk historia om en familj som splittras av inre spänningar och tragiska händelser. Donald Sutherland och Mary Tyler Moore spelar ett par i den övre medelklassen vars existens "som alla andras" oåterkalleligt rasar när deras äldsta son omkommer i en drunkningsolycka. Timothy Hutton spelar den yngre sonen som kämpar mot självmord och skuld efter olyckan och Judd Hirsch är den empatiske psykologen som utgör hans livlina.

Robert Redfords regidebut, efter mer än tjugo år som stjärna framför kameran, gav honom en Oscar. Baserad på en roman av Judith Guest.

År: 1980

M. Emmet Walsh
Timothy Hutton
James Sikking
Fredric Lehne

Ett riktigt bra familjedrama med utmärkta skådespelarinsatser av hela familjen. Timothy Hutton vann en välförtjänt Oscar för sin prestation som sonen. Donald Sutherland och Mary Tyler Moore gör även de fina prestationer som föräldrarna. Borde vara mer känd då den trots allt vann Oscar för bästa film före klassiska Tjuren från Bronx. Jag gillar detta och den lämnar ett stort avtryck efter sig.

empan

jag har alltid fascinerats av mammor som är känslokalla mot sina barn, en av de stora frågetecknen jag har i mitt liv är hur man just kan favoritisera bland sina barn. detta är inte en film som jag älskar för dess snygghet, för stilfull det är den också, nä denna filmen älskar jag för det otroligt äkta samspelet mellan människorna. skådespelarna gör en fantastisk tolkning och denna berättelse om kärlek, stolhet och besvikelse är så verklig och skrämmande att man får gåshud.

emelienylen

Om man kan ha en favoritfilm så är detta min. Det är något med mammans kyla som fängslar mig, jag tycker inte om henne på något sätt och varje gång jag ser filmen så gråter jag mängder när man ser hennes sätt att tala om och med sin levande son. Jag älskar alla skådespelare som är med, de gör en fantastisk tolkning av karaktärerna som för mig är så verkliga och äkta att jag får gåshud.

En stark film sm verkligen påverkar en! Denna filmn kommer jag alltid ha med mig i "handbagaget" och ångrar verkligen inte att jag såg den!

Ett gripande drama där Timothy Hutton briljerar som den utsatte sonen i famlijen. Övriga skådisar är även bra. Man tyckte verkligen synd om familjen filmen kretsar kring. Mycket sevärd!

Pesole

En av världens soppigaste filmer jag någonsin har sett, hatar den. Men gillar Donald Sutherland, men det är bara för att jag gillar Keife Sutherland, hans son.

Hannah_

Detta är min mammas favorit film, hon har länge pratat om den länge så jag bestämde mig för att titta på den kväll, jag blev riktigt tårögd av hela histoiran. Spelat emellan Terapueten och Timothy Huttons karaktär. Donlad Sutherland gör som vanligt en riktigt bra roll. Robert redfords första regissör debut, gör den filmen till en av så kallad Hollywoods mest känslosamma film, som speglar mer det riktiga livet än alla de andra livet. Hela filmen är filmat på ett realistiskt sätt, än allt detta finslipade sättet