Terminator 2 - Domedagen

Terminator 2 - Domedagen Köp filmen på CDON
3,9

Handling: Sarah Conner har en tioårig son, John. När John i en framtid är vuxen kommer han att framgångsrikt leda kampen mot de onda. Enda chansen för ondskans makter att segra är att skicka en Terminator tillbaka i tiden och mörda John när han är ofarlig som barn. Samtidigt sänder människorna en annan Terminator som ska stoppa roboten och skydda John.

År: 1991

Ken Gibbel
Robert Winley

Copyright Carolco Pictures

Cameron_84

Detta är "världens bästa film". en 6a! .. och eftersom jag saknar talets gåva så kommer jag inte skriva nån lång, bra recension.. men lite kort.. filmen kom ut år 92.. åren där det var nästan omöjligt att göra dataeffekter, och ändå lyckades man göra sånna effekter där det är svårt att göra idag.. som ser realistiska ut!.. T2 är mycket genomtänkt och ALLT är perfekt, den kunde inte ha gjorts bättre helt enkelt.. filmen kostade 100 miljoner dollar att göra och är en av dom dyraste... terminator 1 kostade 6 miljoner dollar, båda ä gjorda av James Cameron, många av hans filmer ä mer eller mindre mästerverk, tex. Titanic, Aliens, The abbys osv.. .. på Youtube.com hittar man scener till T1&T2 som aldrig har visats i filmerna och då pratar ja inte "directors cut".. man hittar åxå scener till T3, dock så gillar ja inte den filmen riktigt...

En riktigt schysst action-rulle med en Arnold som aldrig varit bättre. I den första filmen var The Arnold verkligen trög, han sa knappt något, han var själva skuggan i filmen, men nu har han klivit ut ur det mörka...
Terminator 2 är ett ansiktslyft av ettan, nu är det MER action, manuset är BÄTTRE, skådisarna engagerar sig MER och The Arnold pratar MER.
Bara bättre saker som uppdaterats från den första filmen. Jag kan inte hitta många skrupler i den här filmen, verkligen ingenting som var dåligt. Men filmen är ändå inte den bästa som gjorts. Däremot är det den klassiska filmen när det gäller Arnold-kommentarer, hasta la vista baby! Pang!
Terminator 2 får en stark fyra, det finns faktiskt uppföljare som ÄR bättre än den första!

Christiian2

Tidernas bästa action film, otroligt konstigt att en uppföljare kan vara bättre än sitt orginal.. men denna är det.

kali05

En riktigt dålig film

Dersan

Detta är inte en typ av film som jag särskilt ofta söker mig till, och då syftar jag på vad jag skulle kalla science fiction/skräck/action/thriller. Men det är något oemotståndligt fascinerande med tidsresor och för denna genre måste jag säga att denna film är helt enastående. Det är knappast skådespeleri som gör denna film till vad den är (även om Arne passar som maskin) men snacka om gastkramande! Storyn och spänningen gör att man är taggad genom hela filmen. Animeringstekniken börjar (1991) göra nytta och kampen mellan de två terminatorerna lyfter filmen till en högre nivå än "ettan". Så även om terminator-idén kommer från den första filmen är "T2" en mycket bättre film än "T1".
Vill man ha en adrenalinkick och inte har något emot sci-fi är detta filmen att se.

Nästan lika bra som föregångaren, vilket är ganska ovanligt, även om jag tycker att denna är lite väl övernaturlig och därför inte lika realistisk som ettan. Men helt klart lyckad och väldigt kul att kolla på, även om den snart är 20 år.

heroin

Hoppsan!
En uppföljare som är lika bra som, om inte bättre, än originalet hör inte till vanligheterna, men här har vi ett sådant exempel.
Schwarzenegger är helt enkelt enastående i denna film, och den är mycket spännande och storslagen även om man inte gillar actionfilmer annars.

Ett måste i samlingen.

Christiian2

tårtsmula

vad ska jag säga... altså tyckte den var skit bra när den kom, men nu känns den bara löjlig egentligen

Isko

[Comment Removed by Skynet]

Terminator (1984)
Terminator 3: Rise of the Machines (2003)
Terminator Salvation (2009)
Terminator: Genisys (2015)
Terminator: Dark Fate (2019)