Ice Age 2

Ice Age 2 Köp filmen på CDON

Handling: Manny, Sid och Diego är tillbaka. Istiden går mot sitt slut och alla djur gläds åt den nya världen som är ett smältande paradis av vattenparker, gejsrar och gyttjehål. Men trion upptäcker att all den smältande isen kommer svämma över deras dal och nu måste de finna ett sätt att varna alla andra och komma undan vattenmassorna.

Regissör: Carlos Saldanha

Reine Brynolfsson
Eva Röse

Copyright Twentieth Century Fox

MaliciousDelight

Jag hade rätt höga förväntningar på denna film.
Blev smått besviken i början av filmen.
Men när den började nå sig mot sitt slut så blev den bara bättre och bättre.
Bra manus, skrattade många gånger.
Ettan var dock kanske lite bättre angående handlingen och humorn.
Men jag gillade den här med, nästan lika mycket.

raccoon

Tekniskt sett så är ju filmen kanon. Isen smälter och det betyder en massa snyggt gjorda plask och andra vatteneffekter. Lite som ettan är bakgrunderna rätt avskalade medan mer krut läggs på själva huvudkaraktärerna. Vilket ju är bra. Vore korkat om det vore tvärtom.

I alla fall så blir det tyvärr inte så mycket film. Den inledande sekvensen med djur som åker vattenrutschbana och plaskar i vatten sätter standarden. Mycket plask men lite substans. Ekorren tyckte jag inte tillförde så mycket men funkade rätt bra i trailern (de första 100 gångerna man såg den i alla fall.) Resten är mest fånigt. Vad handlar filmen om egentligen? Men i alla fall, det finns en bra scen i filmen. Och den är snyggt gjord. Så en tvåa får den i alla fall.

En misslyckad uppföljare. Ettan blev så lyckad eftersom den slog ens förväntningar, här är det högre förväntningar och plusa på sämre manus och massor av utspädd tid med brist på luckor i just manuset, syftar på ekorren som visserligen är rolig, men är endast med för att ta upp tid från själva handlingen. Man märker tydligt att mycket är hämtat från biblen också. Små underhållning, som var segare än jag trodde med. Svag tvåa.

Jag gillade den här mer än 1an för denna filmen innehöll mera romantik. Och jag är en sucker för romantik. Det var väldigt bra humor och spännande mot slutet. Väldigt bra och underhållande film.

Rolig fortsättning på en av de bästa tecknade filmer som skapats.

IWantItThatWay

Ungefär lika rolig som de andra filmerna vilket ger denna härliga film en stark 4:a! Passar hela familjen med alla färgstarka karaktärer!

majzzan

Tecknat e ju så kul å denna inget undantag bra repliker..

Filmen var bra och den var rolig på sina ställen.

Samma humor som första, lika snygg gjord som första och lika charmig som första. Ändå tyckte jag väl inte riktigt den va så himla bra som första. Underhållande och skön film.

jag_mandis

4,49 en av de bästa svenska filmer

Biopremiär: 2006-03-31
Filmen är animerad

Ice Age (2002)
Ice Age 3 - Det våras för dinosaurierna (2009)
Ice Age 4: Jorden skakar loss (2012)
Ice Age 5 - Scratattack (2016)
Ice Age: Buck Wilds äventyr (2022)