Ensam hemma

Ensam hemma Köp filmen på CDON

Handling: Busfröet Kevin McCallister ställer till med rejäl oreda kvällen innan hela släkten skall åka till Frankrike. Man hamnar i rejäl tidsnöd nästa dag då man försovit sig och av all jäkt och stress glöms en person - Kevin.

År: 1990

Larry Hankin
Michael C. Maronna
Kristin Minter

Copyright Twentieth Century Fox Home Entertainment

En av de mest lyckade komedier av detta slag. Pesci och Stern är klockrena och Culkin är ett verkligt fynd. Går att se om och om.

Kvicksilver

Det var svårt om jag skulle ge det en trea eller fyra, men en svag fyra blir det för att den underhöll mig så bra när jag var yngre. Det här är en skön rulle, där du kan softa lite och skratta åt det (Culkin) riggar upp när han är ensam hemma och två inbrottstjuvar försöker komma åt han, varav den ena (Pesci) gör en bra skådespelarinsats.

Mysig julstämning inkluderas också.

Väldigt underhållande film, jag har älskat den här filmen sedan jag var ett litet gosse-barn, och jag har inte tröttnat på den ännu. Filmen har en mysig jul-känsla, därför passar den bäst att ses under jullovet. Det är väldigt roligt hela tiden, och den är faktiskt inte särskilt orealistisk, bara att bovarna är överdrivet korkade, men filmen blir bara roligare.

Rebecca_janzon

Älskar denna film. Både nu när man är vuxen och när jag var barn. Går inte en enda jul utan att jag ser den! Rolig och underhållande. Se den!

En av Sandlers bättre filmer. En rak av trea. För bra för en tvåa, inte tillräckligt bra för en fyra!

tårtsmula

lång dragen och seg, men bra om man nu orkar ta sej tid

guldis25

väldigt bra, rolig och sevärd film

empan

stor film när man var liten

en mycket roande film som man sett många gånger

anddav507

den hade väl sina stunder, men som helhet var den överskattad, och inte alls så rolig som jag hört.

Ensam hemma 2 - Vilse i New York (1992)
Ensam hemma 3 (1997)
Ensam hemma 4 (2002)
Ensam hemma: Julkuppen (2012)