Ensam hemma 2 - Vilse i New York

Ensam hemma 2 - Vilse i New York Köp filmen på CDON

Handling: Denna gången har Kevin hamnat i New York. Helt ensam i en av världens största städer. Tack vare ett kreditkort lyckas han checka in på stadens mest lyxiga hotell och han blir snabbt kompis med de flesta i personalen. En dag hittar han en underbar leksaksaffär och drömmer sig bort från stadens enorma julhysteri. Men lyckan blir snabbt utbytt till rädsla då han upptäcker att de bekanta skurkarna Harry och Marv också hittat till stan och de tänker råna den stora leksaksaffären. Men Kevin finner sig snabbt och planerar hur han ska stoppa tjuvarna.

År: 1992

Jedidiah Cohen
Senta Moses
Daiana Campeanu

Cruel_Intentions

Sämre än ettan, för att charmen med ensam hemma är att en liten pojke (cukin) ska försvara sitt hem! nu är han inte hemma utan på ett hotel i new york... i denna film är det knappt några fällor eller sånt som vi älskade i ettan, utan nu ska kevin lura hotelet så att han kan bo kvar, och fly från tjuvarna... det är mer jakt och färre skämt... inte lika kul... samma skådisar iaf :)

Rolig film som helt klart ger många skratt hemma i soffan. Håller samma klass som Ensam hemma 1! Det är klart att filmen oftast känns lite too much när det gäller det som händer med skurkarna, men samtidigt är det lite av charmen i filmen. Jag gillar den och rekommenderar den till er som vill se en lättsam rulle. Jultema är också härligt.

I filmen står huvudpersonen på Twin Towers tak. Konstig känsla när man ser den scenen. Vem trodde då att båda tornen skulle rasa 9 år senare?

tessan81

Den här uppföljaren är en betydligt blekare karbonkopia av den första filmen. Man har överfört precis samma upplägg men bytt miljö. Den här gången är fällorna och buset snäppet för våldsamt för att det ska vara charmigt. Det utspelar sig i en mörk och smutsig(?) renoveringsfastighet där det inte bjuds på mycket julstämning. Och det är inte lika roligt att se Harry och Marv ramla, slå sig och bli kletiga för andra gången. Det finns en sidoberättelse med kvinnan med duvorna som inte kommer i närheten av det värmande budskap som motsvarigheten i första filmen ; grannen Marley, förmedlade.

MEN "Ensam Hemma 2" glittrar och glimmar i scenerna på hotellet där Kevin huserar och busar med personalen. För att inte tala om scenerna i "Duncan´s Toy Chest"! Tack vare detta blir betyget en trea trots allt.

Rebecca_janzon

En värdig uppföljare. Samma skådespelare som 1:an. I denna film så får man se mer galna upptåg och en aning vassare fällor. Klockren!

En mycket rolig film tycker jag :)

en helt okej film. Jag gillar Kevins smarta idéer att sätta fast tjuvarna men annars var den rätt trist

Natta or Tattis

Den är bättre än ettan i alla fall.

Lovlinesss_3

Tycker denna film är lika bra som 1:an. Mycket rolig, underhållande film.

Ensam hemma (1990)
Ensam hemma 3 (1997)
Ensam hemma 4 (2002)
Ensam hemma: Julkuppen (2012)