Rätt upp i 90-talet

Rätt upp i 90-talet Köp filmen på CDON

Handling: Året är 1962 och paret Webber befinner sig i skyddsrummet under huset, när ett flygplan störtar rakt in i huset. De tror dock att det är en atombomb och ställer in det automatiska dörrlåset på 35 år. De får en son som uppfostras utan kontakt med omvärlden. 1997 öppnas dörren och sonen Adam kommer äntligen ut i världen och får träffa andra människor. Han träffar Eve, som lär honom ett och annat om livet ovan jord...

År: 1999
Don Yesso
Scott Thomson
Ted Kairys
Rex Linn

Vem som än castade den här filmen kan inte ha tänkt riktigt rätt. För det första är Brendan Fraser en töntig och sisådär begåvad skådespelare som gör den här tramsiga filmen ännu tramsigare. För det andra: kunde man inte ha valt en lite äldre och mognare skådespelerska i rollen som Eve? Alicia Silverstone är underbar och har fantastisk utstrålning, men hon är inte riktigt rätt i den här rollen. För det tredje: vad gör Christopher Walken i denna fåniga, ytterst långsökta och ologiska rulle??! Om Nick i The Deer Hunter (1978) var hans bästa roll, är nog detta hans sämsta. Dock inget totalt bottennapp - filmen är småkul här och var och ett par scener är helt underbara! Jag tänker främst på Eves kullerbytta och Eve och Troys besök i porrbutiken ...
"I can probably get you laid in two weeks, but to locate a non-mutant wife from Pasadena takes some time."

Rolig på många ställen, men det blir till slut som i alla andra filmer i genren.

Blev små förälskad i denna underbara film. En sån kul idé och "Djungel George" tema.

e_mange

Älskar den, smart idé, kul film, bra manus, och riktgigt bra skådespelare,
Har ju inte någe med filmen att göra men den svenska titeln är ju rätt dålig.

Bilbo_one

Suuuuuuuuuuuuuuuuuger jag kan inte säga något annat. Det var den långtråkigaste rullen i historian

Lajndaa

riktigt skön film, men stark trea

Raffset

När filmen väl kommer igång är den småsöt och lite rolig. Kanske inget man tittar på med polarna.. haha.

kaj08

Ingen vidare handling och halvdana skådespelare. Ändå är filmen riktigt rolig med en härlig och trevlig stämning rakt igenom. Överaskande bra och en klar 3-a har de fått ihop här.