Date Movie

Date Movie Köp filmen på CDON
1,7

Handling: De skruvade hjärnorna bakom "Scary Movie" är tillbaka. Denna gång gör de parodi på de romantiska komedierna. Vi får följa den hopplöst romantiska Julia Jones som har träffat sina drömmars man, den oerhört britiske Grant Fockyerdoder. Men innan de kan ställa till med ett stort fett bröllop, måste de träffa hans föräldrar, en "wedding planner" och Grants snygga tjejkompis Andy, som till varje pris vill sätta stopp för sin bästa väns bröllop.

Regissör: Aaron Seltzer Jason Friedberg
Sophie Monk
Meera Simhan
Carmen Electra

Copyright Twentieth Century Fox

En fullständigt värdelös parodifilm som störtdyker helt och hållet. Detta är antagligen den sämsta parodifilmen jag någonsin sett.
Skämten som den här skitfilmen använder sig av är direkt tagna från andra parodifilmer som Scary Movie filmerna, där det skämtas om de senaste biofilmerna och kändisar som gjort bort sig eller är aktuella. Och just därför får vi se Michael Jackson i den här filmen med. Nej, detta var verkligen dåligt, jag kanske tillät mig att skratta två-tre gånger när det blev kul. Tack och lov var bara filmen lite över en timme lång, kanske kom de inte på så mycket roligt utan var tvungna att bara fylla en film med smörja och skit. Nej, Scary Movie filmerna och Not Another teen movie var mycket bättre än detta. Det blir en svag etta till en helt misslyckad "komedi".

S16F

Skrattretande dåligt
Att manusförfattarna kan leva med att ha gjort denna kassa film kan jag inte förstå
Ett försök till en rolig parodifilm som inte var i närheten av att lyckas

torulf

Det är en parodi. Och man får ta det för en sådan. Det blir roligare när man sett de filmer som parodieras. Men det räcker inte ändå. Vissa scener roar, men som film håller det inte ända fram. En katt som sitter på toaletten får yngre delar av familjen att garva, men över lag är humorn inte på topp. Jag inser att behållningen är som att titta på jeopardy - det roliga är att kläcka vilken film just den här scenen driver med. Men som sagt, det räcker inte ända fram. Mycket svag tvåa.

Nej nej nej... Inte rolig nånstans.

Savannah

Nej. Definitivt inte! Stackars, stackars Alyson & Co!

Evenstar_92

Oj... den här var, pinsam?
Nästan så man skäms själv när man ser den.

torulf

idai

Haha, patetiskt. Försöken att komma upp i ''äcklig'' humor blir bara äckliga.. Tråkig

anddav507

Date Movie är kass.

Skämten är på kiss-bajs-nivå, överdrivna, och otroligt fåniga bara.
Passar kanske omogna 10-åringar att se sån här skit, fast då har de kanse inte sett filmen man gör parodi på.
Hatar verkligen Date Movie, det är inte en skoj film!
Köp den inte för h-e, du kommer tjuta över det kassa resultatet, med kassa skådespelare, som kämpar med ett kasst manus.
USCH!

Jag fattar att många tycker att denna är urkass. Förmodligen har de då inte sett filmerna som parodiseras. Jag hade sett de flesta innan denna och tyckte att många grejer var klockrena. Men som sagt, har man inte sett filmerna som det handlar kan detta inte bli mycket mer än ett bottennapp. För min del blev detta en solklar 3:a.

Biopremiär: 2006-03-10