När hjärtat blir varmt

När hjärtat blir varmt  Köp filmen på CDON

Handling: En ung författare med karriären vid sina fötter åker för att träffa en litterär gigant som lider av skrivkramp i sin tillflyktsort i det lantliga Italien. Där får han lära sig om livet och kärleken från det hetlevrade geniet och hans döttrar.

Regissör: Brad Mirman
Anna Lelio
Luisella Mattei
Bernardino Mili

Copyright Sonet Film AB

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: In life, each man must find his own path.

En varm och fin film med fint foto i vackra miljöer i Toscana i Italien till mycket fin musik (temat) och helt ok skådespelarinsatser samt en bedårande Forlani som ena dottern. Jackson är sådär dock, övertygar inte helt.
Filmen räcker med att se en gång och hamnar inte i DVD-samlingen. Man kan dock utan problem göra det då den är mysig.

Trivia: -

En mycket varm film inspelad i fina miljöer.

Frida_OSX

En väldigt Varm film.
Det verkar faktiskt inte så bra tycker inte jag när man först kollar in den. Men den är faktiskt bra och jag rekomenderar den för de flesta.
Jag tycker skådespelarna gör ett bra jobb och historien går faktiskt hem fast den verkar så originell.
Varför jag bara ger den en 3:a om jag tycker att allt är bra, är att jag inte är så mycket för romantiska filmer.

Cammie

Hur kan man översätta "The Shadow Dancer" till "När hjärtat blir varmt"?
Jaja, filmen är mycket bättre än väntat i alla fall. Den är söt och fin och är visserligen rätt förutsägbar, men det spelar inte så stor roll faktiskt, eftersom den ger en riktigt må-bra-känsla.

Biopremiär: 2006-03-24