Bandidas

Western:

Bandidas Köp filmen på CDON
Western:

Handling: Året är 1880 och den laglösa vilda western sträcker sig in i Mexico.

Allt verkar skilja Sara, dotter till en rik bankman, och Maria, uppvuxen i en fattig bondfamilj, åt. Ända tills Tyler Jackson, en representant för New York Bank & Trust, dyker upp och förenar dem genom en tragedi där båda deras familjer splittras. Sara och Maria bestämmer sig båda två för att hämnas sina familjer och försvara Mexicos- och böndernas land genom att bli djärva bankrånare och rånar alla Bank & Trust kontor i regionen.

Regissör: Joachim Roenning Espen Sandberg
Joseph D. Reitman
Sam Shepard
Denis Arndt

Copyright EuropaCorp

En bra film, med hyfsad fart i och lite små rolig... Får en 3:a, då jag ändå hadde hoppats att den skulle va bättre än va den va.

Pesole

En bra film med Salma Hayek, de är bra skådepelor, det är kul att kolla på flickor som rånar, det är en underbar film.

Kul film. Inte helt förutsägbar, och det hände grejer hela tiden. Helt klart sevärd.

En häftig och rolig western film. Det är roligt att det är tjejer som har huvudrollen och inte bara massa "coola" cowboy grabbar!!

DuskBringer

Lite småtrevlig film men för det mesta löjeväckande dåligt, tyvärr. Cruz och Hayek är iallafall mysigt ögongodis.

stankovic

Godkänd film. Salma och Penople räddar det med sin utstrålning.

viktoria

Ville absolut inte se filmen innan för Salma Hayek och Penelophe Cruz tillhör inte mina favoriter. Dessutom så tyckte jag att det skulle bli för mycket med ännu en banditfilm.

Men ändrade snabbt uppfattning ska jag säga. Den här är nog en av favoriterna faktiskt i banditgenren, även fast det då är tjejer som har huvudrollerna. Filmen var framförallt rolig men den hade också det där som en banditfilm ska ha: Pang pang, hästar och flyende bankrånare.

Filmen var alltså riktigt, riktigt bra. Och det gör ju absolut ingenting att snyggingen Steve Zahn var med i en av huvudrollerna. Ps. Fins riktigt roliga scener med honom, Hayek och Cruz...:P