Saw III

Saw III Köp filmen på CDON

Handling: Psykopaten Jigsaw har rymt och försvunnit spårlöst. Med sin nya lärjunge Amanda har han satt upp en ny labyrint där han plågar sina offer utstuderat. Amanda kidnappar en läkare för att tvinga henne att hålla den nu svårt sjuke Jigsaw vid. Under tiden planerar Jigsaw för ett grymt slut för den unga läkaren och ytterligare ett offer.

Regissör: Darren Lynn Bousman
Betsy Russell
Lyriq Bent

Copyright Scanbox

Dan banan

Här kom den sista filmen i serien av en ny sortens skräckfilmer som började nära på perfekt, men som onödigt nog slutade åt det andra hållet.
Saw 3 bjuder på ännu ett smart upplägg ,som visserligen iband kan kännas lite rostigt men det håller ändå bra. Förutom det så är saw 3 om du frågar mig den äckligaste av de tre filmerna och en del scener känns väldigt aptitretande. Skådespelarna är det inget fel på och effekterna brister inte. Filmen har en viss spänning och jag är ständigt involverad i vad som händer. Det ser ut att bli ett bra betyg igentligen ,om det inte varit för att jag funderar lite för mycket. För även om filmen är mycket intressant och ganska så oförutsägbar för den delen , så hittar jag inte någon större mening med den. Det finns inte mycket till budskap förutom ett slut på det hela och jag gillar inte det. Jag söker filmer som skänker mer. Det blir nog bland dessa årens besvikelser faktiskt. Tänk vad saw filmerna kunde ha blivit. Om uppföljarna hade nått samma klass som den första så hade jag räknat in saw trilogin bland det bästa i skräckgenren. snyft...

Konstatering. Blekt men mycket välgjort slut på skräckserien som inte imponerar så värst mycket. Sevärd? tja, har man sett de tidigare filmerna så kanske man vill ha ett slut. Visst blir det ett slut men inte mycket till film.

Drömma kunde man ,när man stängt av DVDn efter att ha beskådat den fösrta av dem.

Akire

Om man sett Saw 1 och 2 så vet man ju vad man kan vänta sig av tredje filmen i serien; det vill säga mycket blod, tortyr och andra hemsketer, plus ett oväntat slut såklart. I den här delen får man kanske mer av allt det än i någon av de tidigare delarna, men av någon anledning hade det inte lika stor effekt på mig den här gången. Kanske beror det på att Saw-konceptet redan har börjat bli lite slitet, eller så är det bara jag? Saw 3 är i vilket fall absolut en sevärd film om man har gillat serien hittills.

Ett stort minus är floden av tillbakablickar mot slutet av filmen varav många var helt onödiga. En twist ska ju ge publiken något att fundera över, inte idiotförklara dem genom att dränka dem i svar och förklaringar sekunden efter. En del tillbakablickar (bla till de två tidigare filmerna) var dock intressantra och nödvändiga.

Ruskigt grym uppföljare där det gäller att ha hög smärttröskel. Man kan säga att det bara blir värre och värre. Om det däremot blir bättre och bättre är svårt att säga. Än så länge tycker jag de tre filmerna kompletterar varandra bra och trots all tortyr så märks det att en viss originalitet ändå är bevarad. Det är nog det som gör att Saw-filmerna höjer sig över mängden. Jag välkomnar fortsättningen.

Den här var inte riktigt lika bra som de första två filmerna. Denna var uppbyggd lite annorlunda. Dessutom tycker jag inte att det fanns någon oväntad vändning på slutet, vilket jag gärna hade sett.

filmerna blir inte direkt bättre

Saw filmerna verkar här ha nått sitt slut. Blev grymt besviken nu när det blev för mycket hokus pokus.

losdrivaren

Brutal splatter när den är som bäst och rysare framför allt!
Här får man inte ha svaga nerver eller inte tåla blod!

mrPiteBam

den första SAW-filmen jag såg, och jag tyckte den var sååå läskig och spännande. lite bättre än två'an, men ändå sämre än den första. stark fyra

Zitrioce

Alla SAW är en serie. Fortsättningen följer och man får veta mer och mer vad som har hänt i andra filmerna. Nu får vi se vad som väntar den 4:e filmen.

I samma klass som första filmen. Knyter samman lösa trådar, mycket blod och bra skådespeleri.

Biopremiär: 2006-11-17

Saw (2004)