Shadowlands

Biografi:

Shadowlands Köp filmen på CDON
Biografi:

Handling: En berättelse från 1950-talet om den bekväma och nästan slentrianbundna författaren och professorn i engelska, C S Lewis. Men när han en dag möter den amerikanska poeten Joy Gresham förändras hans inrutade liv. En ovanlig relation uppstår dem emellan.

År: 1993
Andrew Seear
Julian Fellowes
Roddy Maude-Roxby

freya

Anthony Hopkins och Debra Winger är oerhört bra i denna drama-film om författaren C.S Lewis (som skrev Narnia-böckerna) liv. Välspelad (brittisk), rörande och väldigt vacker. En mycket, fin film!!

werckmeister

Blir en svag fyra. Är stort fan av både Hopkins och Lewis, så kanske hade jag för höga förväntningar. Tar gärna emot tips på fler liknande filmer, gärna långa filmer som utspelas i den engelska landsbygden med någon anknytning till konstnärer eller författare.

Frida_OSX

Lite lång tråkig tycker jag. Men den kan ses en gång.

Venschla

Den var fin och smart men jag blev rastlös när jag såg den och det kan ju inta vara så positivt.

En väldigt fin film med helt fantastiska skådespelarinsatser. Rekommenderas!

freya