Scoop

Scoop Köp filmen på CDON

Handling: Sondra Pratsky (Scarlett Johanson) är en amerikansk journaliststudent på besök i London. Under en föreställning av magikern Sid Waterman (Woody Allen) kommer hon i kontakt med en redan död journalist som ger henne sitt livs scoop; en eftersökt mördare sägs vara medlem av den engelska societeten och är dessutom en av landets mest åtråvärda ungkarlar. Tillsammans ger sig Sid och Sondra ut för att söka efter svaret på mordgåtan, och snart uppräcker Sondra att henne livs scoop också är hennes livs kärlek.

Regissör: Woody Allen
Ian McShane
Woody Allen

Copyright AB Svensk Filmindustri

Audrey T

En av Woody Allens bättre filmer på senare år. Han spelar en halvdålig trollkarl riktigt bra och det är en roll han verkligen passar i. Det är smart att han har insett sin ålders begränsningar och gett rollen som kärleksintresse till någon yngre. Filmen har ett välskrivet manus med många roliga repliker och dessutom mer spänning än vad man kunde tro. Oförutsägbar och mycket sevärd!

lindajjj

Den får en svag trea - tack vare slutet, annars hade det blivit en tvåa. Jag hade höga förväntningar eftersom jag gillar Woody Allen, och allra helst efter Match Point. Men efter den blev dock detta en besvikelse. Och filmen hade nog vunnit på att Allen själv inte varit med över huvud taget som skådespelare, man förstod inte riktigt vad han gjorde där. Nåväl, en klart underhållande stund.

Underhållande med grymt bra skådespeleri.

Bubben

Scarlett Johansson och Woody Allen spelar riktigt bra ihop. Scoop är en små rolig och rätt så lättsam film med en bra handling. Värd en 4ra i betyg.

Anspråkslös

En riktigt liten guldpärla i den ojämna skatt Woody Allen har skapat. Kanske är det min filmiska mognad som gör att jag uppskattar den subtila humorn och Allens påfrestande tjat. Manus, Manus och Manus, i synnerhet dialog är behållningen i filmen.

filmen är roligt, jag skrattade flera gånger åt den så enkla komiken och det svarta som följer filmen åt hela vägen igenom. Johansson och Allen är ett grymt radarpar dessvärre tycker jag att Allen inte skulle tagit så mycket plats själv, jag fick skavsår i öronen efter att ha hört hans irriterande och stammande stämma så mycket. det är en snygg film och jag gillade slutet men jag älskade Scarlett Johansson igenom hela filmen.

slizy

En smårolig komedi. Detta var nog första filmen jag sett med Woody Allen och i denna gör han ett bra jobb, både som skådespelare och regissör.

Audrey T

En speciell story som innehåller både humor och spänning. Det är full fart på Woody Allen för att vara så gammal. Sevärd.

Biopremiär: 2006-10-13