Art School Confidential

Art School Confidential Köp filmen på CDON

Handling: Vi får följa Jerome, en kille med starka ambitioner som precis börjat en konstskola. Hans allra största dröm är att bli konstnär, men han upptäcker att vägen dit är svår och inte så fullt fantastisk som han trodde den skulla vara. Vi stöter på den typiska stereotypen hos konstintresserade ungdomar, Jerome när han finner kärleken och en mängd cyniska lärare som inte bryr sig ett dugg om eleverna. Det är alltså upp till Jerome själv att fixa det som Konstnär, men vägen dit är som sagt inte lätt...

Regissör: Terry Zwigoff
Anjelica Huston
Adam Scott
Marshall Bell
Steve Buscemi

Tankvärd film, åtminstone för någon som själv går eller gått konstskola eller dylikt

Besviken till hög grad, denna film sticker inte ut dessutom så blir det långdraget och tråkigt med de opassande händelserna som ska vara handling. man somnar inte men det är inte så att man ser filmen igen.

Khori

Art School Confidential håller absolut inte samma klass som regissören Terry Zwigoffs "Ghost World". Hade hoppats på en film i samma anda men blev istället serverad en av de typiska amerikanska filmer som svänger helt om i mitten och blir mer och mer osannolik. Storyn håller inte alls och manuset är urdåligt på många ställen. Fokus läggs på små karaktärer där de nästan inte ens borde bli nämnda. En svag tvåa.