Den andra systern Boleyn

Den andra systern Boleyn Köp filmen på CDON

Handling: När ett rykte sprids om att kung Henrik VIII slutat vara intim med sin hustru, då hon misslyckats med att ge honom en manlig arvinge, ser Sir Thomas Boleyn sin chans att återföra lite status till familjen. Hans plan går ut på att dottern Anne ska förföra kungen och ge honom en son. Tyvärr går planen snett när kungen istället attraheras av systern Mary. Mary, som efter en tid tillsammans med kungen finner att hon hyser känslor för honom trots allt, blir snart gravid och kungens första manliga arvinge föds till världen. Anne å andra sidan har väckt en makthunger inom sig som överskuggar sin kärlek till systern. De två systrarnas vänskap och kärlek slits av makthunger och svartsjuka och såväl familjen Boleyn som nationen kommer att splittras som resultat av händelserna.

År: 2008
Rue McClanahan
David Morrissey
Benedict Cumberbatch

Copyright Sandrew Metronome

tycker att den är alldeles för enkelspårig för att kunna nå högre betyg och för känslobefriad för att vara så bra som den egentligen ska vara om man har en stor skådespelarelit på listan.

filmen är snyggt gjord och har manus som träffar men det är så kallt att se att det bara är Scarlett Johansson som kommer mig nära under filmens gång. det är synd för jag gillar verkligen Portman men det känns som det är en för enkel film för henne och att det bara är fel. filmen är inte bortkastad men det känns som om man kunde ha gjort mer av det man hade.

Cruel_Intentions

Löjlig film. Man vill tycka om den, man vill tro att det är ett mästerverk för den är fylld med riktiga superstjärnor så som nathalie portman och scarlett johansson. Men, handligen i filmen är "Kungen behöver en son" det finns inte någon climax utan är en lång film utan att någora egentligen interessanta händelser. Filmen är känslokall och tråkig. Riktigt synd.

Bubben

En riktigt välspelad kostymdrama film med mycket intriger, kärlek och vackra kvinnor. Tycker man om serien The Tudors så kommer man känna igen sig.

sh0rty

som fristående film - godkänd. Men efter att ha läst boken och sen ser filmen så är den värdelös. viktiga händelser, bakgrund, namn och platser stämmer inte. mycket irriterande.

videodelning1

Jag gillade det här Tudor-dramat, kanske lite tråkigt ibland, men man slösar inte bort tid på att se den. Passar att se med vem som helst som man känner, mamma, pojkvän..
Fina kostymer och realistiskt.

en fyra som film, men jag blev riktigt förvånad över Johanssons dåliga skådespel, vilket drar ner betyget. Filmen var lite händelselös, men jag dras ändå till den. Stadig trea

fantaisha

Jag gillar verkligen den här filmen! Johansson och Portman fungerade faktiskt riktigt bra ihop och hela handlingen i filmen flöt på riktigt bra. En stark 4:a!

lindajjj

Intressant och spännande. Jag älskar filmer där man får lära sig något. Bra skådespelare.

Cammie

Natalie Portman är superb och även Scarlett Johansson och Eric Bana är bra i sina roller. Bra och intrigfylld handling, saknar dock det lilla extra. Stark 3'a.

Biopremiär: 2008-10-03