Allt jag vill ha i julklapp

Allt jag vill ha i julklapp Köp filmen på CDON

Handling: Sjuåriga Hallie och hennes 13-årige bror Ethan har, till skillnad från de flesta barn, bara en sak på sin önskelista inför julen. De önskar igenting annat än att deras frånskilda föräldrar ska bli tillsammans igen. De har räknat ut att om de lyckas få föräldrarna att befinna sig på samma plats på julaftonskvällen så kommer allt att ordna sig. Mamma kommer med all sannolikhet att dumpa sin uppblåsta pojkvän och bli tillsammans med pappa igen. För att genomföra sin plan tar de hjälp av mormor och den som är expert på att uppfylla önskningar, jultomten.

År: 1991
Regissör: Robert Lieberman
Originaltitel: All I Want for Christmas
Ingår i tema: Jul

Ethan Embry
Leslie Nielsen
Thora Birch

Trovärdigheten var låg, men julstämningen desto högre. Diggar hur man skrivit en av scenerna baserat på texten ifrån en klassisk jullåt.

Pesole

en av de absoluta julfilmerna jag vet, älskar den och den är riktigt underbar. Älskar denna handlingen och har alltid drömt om att detta skulle hönda mig i framtiden. Men det har aldrig skett, vilket är synd. Önska att jag hade en lycklig familj, detta kanske är därför som jag gillar denna film så otroligt mycket.

Jättegullig film med julstämning och söta karaktärer. Fungerar att kolla på en slappdag hemma, men annars inget måste att se.