Loverboy

Loverboy Köp filmen på CDON
1,9

Handling: En förbisedd dotter växer upp till en överbeskyddande mamma i denna historia och resa in i hjärtat på en kvinna som älskade för mycket.

Regissör: Kevin Bacon
Campbell Scott
Marisa Tomei
John Lafayette

Mackie

Filmen behandlar ett intressant ämne, helt klart. Dock vet jag inte om "behandlar" är rätt ord i det här sammanhanget, Kevin Bacon (som jag tycker är kanon i vissa utvalda filmer, t.ex. Trapped för att ta ett udda filmval) förmår inte skapa nåt mer av det befintliga i manuset än vad som redan står till buds framför hans händer.

Många säger att manuset var svagt, men jag är inte enhälligt positiv till Kevin Bacons insats som regissör heller. Inte för det är hans regidebut (det är en hygglig sådan, får ändå sägas) men för att det känns Hollywoodpräglat och slätstruket. Men det har nog att göra med min smak också, och, kanske hans syn på hur filmen skulle göras.

Samtidigt spelar Kyra Sedgwick så bra att det på nåt sätt nästan blir transparent. Man tänker inte så mycket på hennes skådespel, hon gör rollen bra och det kändes trovärdigt med tanke på hennes karaktärs uppväxt, om man ska dra från lite psykologisk basfakta. Men, när jag tänker på helheten känns det extra uppenbart det som egentligen är självkart: utan bra regi är det svårt att få till bra och intressant film, även om man har toppskådespelare.

Det är alltid kul att se en film med Kevin Bacon, speciellt om han också har regisserat den, men denna film skulle han ha struntat i att göra. Den kändes allmänt skum och trög. Intresset dalade upp och ner och. Kyra Sedwick var den stora behållningen. Fast själva filmen var bara medioker.

Den här ilmen får en svag 2:a av mig. Filmen va seg opch mest skum. Man satt mest och väntade på att filmen skulle ta slut helt enkelt.

Mackie

Bitta

Trots bra skådespel och imponerande casting, är det här inte en film jag kan rekommendera annat än som tidsfördriv...