Monty Pythons galna värld

Monty Pythons galna värld Köp filmen på CDON
3,7

Handling: Här ser vi Monty Pyton i deras andra film. Den här gången följer vi Kung Arthur och hans riddare i deras jakt på en heliga graalen. Detta är dock naturligtvis inte den typ av riddare som vi är vana att se...

År: 1975

Rita Davies
Avril Stewart
Sally Kinghorn

S16F

Filmen ses som en klassiker inom komedigenren idag och de brittiska humor-pionjärernas underfundiga humor driver på ett fantastiskt bra sätt med det historiebruk som vanligtvis används inom film.

Humor är såklart svårt att definiera, och högst subjektivt. Personligen älskar jag den här typen av humor.

Inte riktigt en femma, men helt klart en av deras bästa filmer.

sh0rty

En helt underbar film! Helt klockrena kommentarer och bra skådespelare. Ett skratt förlänger livet! :D

Monty Python and the Holy Grail är äkta ursprunglig Monty Python humor, deras bästa film sett till helheten, även om Life Of Brian bitvis är bättre och giftigare, en ganska stark 3:a.

madeleine_g

Ja kan inte bara låta bli och älska Monthy Python. Inte den bästa monthy python filmen men helt klart på topp. Den enda filmen som slår den är Life of Brian :)

En klart sevärd lite äldre komedi. Imponerande spel samt riktigt härlig humor utan den barnsliga humorn man ser i 2000talets komedier.

Dock så var effekterna riktigt usla samt så kändes Monty Pythons galna värld ibland även lite väl seg.

Annars riktigt sevärd, klar tvåa.

Timoti

Den här filmen är den bästa av de tre riktiga filmerna som har gjorts. Bra början och ett bra slut. Jag skrattade vid flera tillfällen av filmen (speciellt i början).

Ljud/musik 4: Musken var nog det bästa i filmen.
Manus/handling 3: Manuset var bra men handlingen kunde ha varit bättre.
Skådespelare 3: Helt okej.
Effekter/foto 2: Bra med tanke på den låga budgeten.
Filmlängd 4: Rn sån här film ska ha den här filmlängden.

En riktigt kultfilm! Monty Python verkligen revolutionerade komidier och idag har väldigt många komidier samma hysteriska humor som MP använde. Detta är enligt mig deras bästa film och den är hysteriskt rolig =)

Life_is_so_blue

Tillhör de en av bästa Monty python filmerna!
Mycket rolig och mycket bra!
EN mycket stark 5:a

die_hard

filmen är bra men humorn för sjuk